Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Sant Pere de les Puel·les, un tresor per descobrir

La parròquia celebra la festivitat del seu patró amb visites guiades al campanar, una festa infantil de catequesi, una revetlla parroquial i la tradicional missa de la solemnitat de Sant Pere i Sant Pau

Sant Pere de les Puel·les celebra, aquest diumenge, la seva festivitat patronal per a tota la feligresia de la diòcesi i, òbviament, per al barri on s’hi troba. La parròquia és molt estimada per la seva comunitat i, prova d’això, és la imatge de Sant Pere que hi ha: va ser feta amb monedes foses de les col·lectes.

Tot i estar a prop del centre de Barcelona, Sant Pere de les Puel·les és una parròquia per descobrir. Els organitzadors de les festes patronals consideren que “val la pena apropar-se perquè trobaran actes interessants i, a més, coneixeran part de la nostra Església de Barcelona”.

La comunitat parroquial fa caliu

El rector de la parròquia, Mn. Josep Maria Martí, ha volgut integrar totalment als laics en l’activitat pastoral, que es divideix en cinc grans àrees: la social, on s’hi inclou Càritas, l’econòmica, la catequètica, la litúrgica i la cultural. Degut a la seva situació geogràfica, Sant Pere de les Puel·les també acull i integra els immigrants que viuen al barri i, poc a poc, van prenent part en les activitats de la parròquia. “És anar construint el Regne de Déu en aquest barri”, comenta Mn. Martí.

Història

Sant Pere de les Puel·les és un antic monestir benedictí que es creà al 945 d.C. Es tracta de la primera presència estable d’una comunitat religiosa a Barcelona que ha perdurat fins a dia d’avui, tot i que a finals del segle XIX es traslladà al carrer Anglí i Sant Pere de les Puel·les es convertí en Església.

A l’estar situada fora de la muralla de la ciutat, la parròquia era un dels primers edificis que es trobaven les tropes i, per tant, sempre patia les conseqüències dels atacs. És per això, que la seva fisonomia ha anat canviant al llarg del temps, sobretot durant la Setmana Tràgica i la Guerra Civil Espanyola.