Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Sant Josep de Badalona, des de dins

La segona parròquia més antiga de la ciutat de Badalona celebra la festa del seu patró amb una missa solemne presidida pel bisbe Taltavull

La parròquia de Sant Josep de Badalona, situada a l’arxiprestat de Badalona Nord, ha celebrat la festivitat del seu patró. La imatge de Sant Josep guarda i protegeix la parròquia, el rector de la qual es Mn. Andreu Oller. Per tal de celebrar la festa del patró, la parròquia va organitzar un sopar amb la seva comunitat parroquial i una calçotada, que van tenir un gran èxit d’assistència. Les celebracions van finalitzar amb una missa solemne, aquest dimecres, presidida pel bisbe auxiliar, Mons. Sebastià Taltavull.

Una parròquia amb dos eixos

Mn. Andreu Oller assenyala que Sant Josep té dos punts forts. El primer, és que la parròquia s’ha convertit en un centre de culte referent a tota Badalona, ja que els feligresos provenen de diferents zones de la ciutat.

D’altra banda, Sant Josep és una església molt solidària ja que també compta amb un servei d’ajuda a necessitats, gràcies al projecte Folre, un centre d’acollida per als més necessitats on poden dutxar-se, rentar-se la roba i menjar. També és important destacar el rober que gestiona la pròpia parròquia.

Tanmateix, Sant Josep també organitza grups de vida consagrada i de pregària, catequesi i un esplai de joves.

Història convulsa

Al segle XIX, Sant Josep neix en un convent de monges contemplatives al centre de la ciutat. El desenvolupament de la parròquia va molt lligat al moviment obrer de Badalona, però, al segle XX, per funcionalitat, es decideix separar la parròquia del convent.

Ventós Mir, un prohom de l’època, cedeix uns terrenys al centre de Badalona, i gràcies a les donacions es va construint la parròquia on avui se la situa. Amb la Guerra Civil, quan només estaven construïdes la Capella del Santíssim i la Cripta, Sant Josep passa a ser un magatzem de provisions bèl·liques i resulta un tant malmesa. Ja al 1945, s’inaugura el temple parroquial com se’l coneix a dia d’avui.