Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Sant Francesc d'Assís, 25 anys ajudant al més vulnerable

L'arquebisbe Omella presideix una Eucaristia a la parròquia de Sant Andreu de Llavaneres que commemora el gran servei de la Casa Familiar per ajudar al discapacitat físic i psíquic

Ahir l’arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella, va celebrar els 25 anys de la Casa familiar de Sant Francesc d’Assís a Sant Andreu de Llavaneres, llar dels Franciscans de la Creu Blanca, que durant tots aquests anys ha destinat el seu servei a cuidar disminuïts físics i psíquics.

L’arquebisbe Omella va presidir una missa que va comptar amb la participació del rector de la parròquia de Sant Andreu de Llavaneres, Mn. Joan Manuel Prieto, el Superior General HnoLuís Miguel, cinc hermanos més de la institució, els treballadors i voluntaris de la llar, i els seus 30 acollits.

Durant l’homilia, l’arquebisbe Omella va destacar la gran tasca que realitza la casa familiar; ajudar i estar sempre al costat de les persones més marginades de la nostra societat, les quals poden ser des de persones amb problemes d’addicció o amb discapacitats, entre d’altres. La intenció de la Casa Familiar de Sant Francesc d’Assís és crear una gran família que mantingui la voluntat del creador de la institució, Isidro Lezcano Guerra: la plena dedicació als Crists trencats pel dolor i la marginació, sent en mitjà d’ells testimonis vius de l’Amor de Déu.

Al acabar la missa, el Superior HnoLuís va regalar una creu pectoral a l’Arquebisbe perquè recordi aquesta congregació. L’acte va acabar amb un safareig amb tots els participants de l’Eucaristia.

Franciscans de la Creu Blanca

Els Germans Franciscans de la Creu Blanca és un institut religiós catòlic de dret diocesà, elegit canònicament el 1989 per Mons. Carlos Amigo, arquebisbe de Sevilla, qui, sent arquebisbe de Tànger, ho va aprovar el 1975 amb Pía Unión.

Els Franciscans estenen la seva acció caritativa a 30 cases escampades per la geografia espanyola, una casa al Marroc, quatre a Veneçuela i una altra casa a Argentina.

El carisma dels Germans Franciscans gira entorn del vot que professen juntament amb la Castedat, la Pobresa i l’Obediència. Es tracta a l’assistència als malalts incurables i als més necessitats en un ambient familiar de proximitat i convivència fraterna entre Germans.