Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Sant Cristòfol i benedicció per allunyar els accidents

Durant el dia d'aquesta llarga tradició, cotxes, motocicletes, taxis, camions i bicicletes esperen pacientment per rebre l’aigua beneida i l’espígol

La basílica de la Puríssima Concepció ha viscut aquest dijous la benedicció de vehicles que cada 10 de juliol se celebra en memòria de Sant Cristòfol.

El vicari de la parròquia, Mn Joan Bladé, explica els orígens d’aquesta llarga tradició i la història que amaga aquest Sant.
“Cristòfol es dedicava a traslladar persones d’una banda a l’altra del  riu. Sempre amb gran esperit caritatiu. Una vegada, transportant a un nen, es va adonar que pesava molt, no ho podia comprendre. Al preguntar-li el motiu, el nen va voler respondre la veritat per agraïr la seva caritat: sóc el nen Jesús”, narra el vicari.

Volant, medalla i espígol

Pel matí de 10:00 a 12:00h, i per la tarda de 18:00 a 20:00, el prevere beneeix a tots els vehicles que van passant per la basílica. Cotxes, motos, taxis, camions i bicicletes esperen pacientment per rebre l’aigua sagrada i l’espígol. També rep la benedicció el conductor que ho desitja.

Per altra banda, els voluntaris entreguen una pasta d’ametlles en forma de volant, una medalla i una estampa a tots els conductors que fan una petita donació. Per a molts d’ells, es tracta d’una tradició que segueixen des de fa molts anys.

Devots

Segons una devota de Sant Cristòfol, la Núria, “sempre vinc molt contenta, quan no ho faig, em queda una cosa dins. Amb el meu pare ja anàvem a beneir el cotxe. Em fa molta il•lusió”. Per a Ricardo Mañes, beneir el cotxe o la moto “em fa sentir més segur”. Josep Maria Fitó afegeix que ”necessito la gràcia i la benedicció de Déu per evitar accidents”.

Així doncs, amb l’ajuda de Sant Cristòfol, amb molta atenció al volant i amb respecte a la carretera, la basílica espera poder rebre a tots aquests conductors l’any que ve.