Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Salvador Busquets: “Càritas ha de tenir una veu capaç d’interpretar la realitat”

El nou director de Càritas assegura que a través de la crisi, "l’entitat ha guanyat la capacitat de transformar les situacions complicades”

El nou director de Càritas Diocesana de Barcelona, Salvador Busquets, ha declarat que el veritable discurs per sortir de la crisi rau sobretot en superar les “tres grans necessitats” com ho són, un habitatge per a tothom, radicar la pobresa infantil i baixar el percentatge dels aturats. Segons ha indicat, l’entitat ha d’ajudar a “interpretar aquesta realitat”, entenent que més enllà dels indicadors macroeconòmics, només es podrà sortir de la crisi quan aquestes necessitats passin també punts de millora a tenir en compte.

Arrel de la crisi, Salvador Busquets assegura que “Càritas ha guanyat la capacitat de transformar les situacions complicades”. Aquest progrés l’ha aconseguit gràcies a tres serveis que ofereix com: el Servei de Mediació a l’Habitatge, que vetlla per una llar digna per a tothom, els programes Paidós (projecte d’atenció integral i integrada de la pobresa infantil) i també amb el Servei d’Acompanyament a l’Ocupació, que ajuda a la inserció laboral.

Actuació parroquial

Un dels punts d’actuació de Càritas té lloc a través de les parròquies, que aporta proximitat a les persones necessitades i els dona recursos necessaris per a transformar les seves condicions de vida més precàries. Així ho argumenta Salvador Busquets, que assegura que gràcies a l’acció parroquial moltes famílies poden “iniciar un camí per a superar la seva situació”.