Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Rosa Deulofeu, camí dels altars

El Cardenal Sistach presidirà la sessió d’obertura diocesana de la causa de beatificació de la serventa de Déu, que tindrà lloc al Seminari Conciliar de Barcelona el proper 13 de juliol

Fa gairebé un any uns jardins de l’Eixample van adoptar el seu nom: jardins Rosa Deulofeu. Amb aquest gest, que és entrar en el nomenclàtor de la ciutat, es va reconèixer públicament l’important vocació de servei destinada a joves i discapacitats de la que va ser delegada de pastoral de joventut de l’Arquebisbat de Barcelona. Ara, el seu reconeixement va encara més enllà: comença la seva causa de beatificació. El Cardenal Sistach presidirà, el proper 13 de juliol a les 19.30h, la sessió d’obertura diocesana de la Causa de beatificació de la serventa de Déu a l’Aula Magna del Seminari Conciliar de Barcelona.

El tribunal de la causa està composat per: Dr. Santiago Bueno, jutge; P. Vicente Benedito, promotor de justícia; i Chiara Rostagno, notària.

Biografia

Rosa Deulofeu va néixer a Barcelona el 29 d’abril del 1959 i ja des de petita participa en la vida parroquial juvenil de Sant Just i Pastor i molt especialment en l’agrupament del Moviment Escolta de la Parròquia de Sant Jaume.

La Rosa era una persona que vivia intensament la seva vida professional, però també cercava el sentit de la seva vida. Era una dona de Déu. Havia crescut en el si d’una família cristiana, una família que vivia profundament la seva fe participant en les activitats de la parròquia i dels moviments de la seva època. No és estrany, doncs, que als 22 anys entri en contacte amb el grup Clara Eulàlia, un grup d’Església de la diòcesi de Barcelona, per fer el seu discerniment vocacional.

La Rosa és una dona que cerca profundament ser fidel a la crida de Déu. Per això, al final dels anys vuitanta, uns anys molt importants per a ella, uns anys en què es concretarà la seva vocació de servei a l’Església diocesana en l’evangelització dels joves, va iniciar el seu treball en el camp de l’educació en el lleure des del Moviment de Centres d’Esplai Cristians.

Dins d’aquest moviment desenvoluparà primer el càrrec de secretària general i uns anys més tard ocuparà la presidència de la Fundació Pere Tarrés. En aquesta mateixa època, l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Ricard Maria Carles, li planteja ser delegada de Pastoral de Joventut de la diòcesi. La Rosa compaginarà el seu treball a la Fundació amb la Delegació. Veient que la seva tasca pastoral com a delegada li ocupava la major part del temps, va decidir deixar la presidència de la Fundació Pere Tarrés per dedicar-se plenament als joves i impulsar la pastoral juvenil.

Una tarda del mes de gener, ingressada a l’Hospital de Barcelona pel càncer de pulmó que patia, tot just acabant de pregar el Parenostre, morí. Era el 5 de gener de 2004, Nit de Reis.

Fou enterrada el dia 7 de gener, a la parròquia de Sant Agustí de Barcelona, on el seu germà era rector. Una parròquia que va quedar petita davant la multitud de gent de totes les edats, de formes de pensar i procedència diversa, que va copsar i viure la profunditat de la Rosa com a persona i com a cristiana i va desitjar acomiadar-se de qui havia deixat petjada en la seva vida.