Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

Retrobada després de la JMJ

Els joves pelegrins de Cracòvia posen en comú els records de l'experiència viscuda i el missatge del ponífex amb la missió d'actuar a Barcelona

El mes de juliol la Delegació de Joventut marxava cap a Cracòvia per ser testimoni de la Jornada Mundial de Joves amb el Papa Francesc. Un viatge amb moltes expectatives que els va enriquir i els va omplir de sensacions, així com d’alguna missió per posar en marxa un cop a casa. Tres mesos després, els joves pelegrins s’han citat per recordar aquells dies a Polònia, per retrobar-se amb el caliu que es van endur i reflexionar al voltant les ensenyances que el pontífex els va donar durant aquells dies.

Paluskis“, famílies i caminades

Després de fer memòria a través d’un video– resum de la JMJ, en grups van anar responent a un qüestionari amb preguntes tan diverses com, “quin era millor dels àpats que rebien durant la jornada” fins allò que els va arribar més del papa Francesc. Van sortir tot tipus de temes en vers la JMJ que els van transportar a aquells dies. Mirades enyorances, bromes entorn d’algunes anècdotes, rialles i emoció… tot de sensacions que posaven en comú recordant el pelegrinatge.

Entre rialles van recordar els mítics “paluskis” del pícnic que cada dia els donaven els voluntaris polonesos amb la bossa de l’àpat, i d’altres, el refrigeri amb sabor a dentífric. Amb més escarafalls els venia al cap les grans rutes a peu, des de la gran caminada per Bochnia, que va acabar a Jasna Gora, fins a la del Camp de la Misericòrdia.

No va faltar la nostàlgia recordant l’acolliment de les famílies poloneses, el millor exemple de misericòrdia durant el pelegrinatge, que van donar-los menjar i van acompanyar-los en tot allò que van necessitar.

Us heu aixeca‘t?

El missatge del papa Francesc va ser també un dels principals temes de conversa. Aquellaixeque-vos del sofà” i “deixeu petjada” va monopolitzar la major part dels grups. Aquestes paraules del pontífex són ara consigna de molts dels pelegrins que van exposar el seu testimoni davant de tots.

L’arquebisbe de Barcelona Mons. Joan Josep Omella, també peregrí de la JMJ, va acudir a la trobada i va escoltar els diferents testimonis que van intervenir. Alguns recordant la germanor amb les famílies, d’altres el silenci d’Auschwitz i uns la inesperada trobada amb Déu.

Seguidament, durant la missa, l’arquebisbe va insistir amb la missió que els pertoca un cop a casa i amb el missatge que els va encomanar el papa Francesc. Has sentit a Déu en el teu cor, has tingut experiència d’Ell durant la confessió, durant l’Eucaristia… Tants moments que vau viure i sentir la presència del Senyor, que allà us va dir, “i ara, recórrer el teu camí, torna allà d’in has vingut i dóna testimoni d’aquest amor i aquest Jesucrist que has viscut”.

Omellava activar, un cop més, les paraules del pontífex, però amb les seves pròpies paraules,  demanant-los que no siguin “comodones” i que s’aixequin d’una vegada per totes de la “poltrona” per ajudar als altres.

De cara a com complir amb la missió, l’arquebisve va recomanar als joves d’apuntar-se les activitats de la Delegació de Joventut organitzades per aquest curs 2016-2017 que ofereixen tot un ventall de possibilitats per continuar amb aquest missatge de la JMJ.