Religions for Peace

La desena Assemblea Mundial de la coalició multirreligiosa més gran es va celebrar amb èxit a Alemanya sota el lema "Cuidar el nostre futur comú"

Religions for Peace, va iniciar la seva desena Assemblea Mundial a Lindau, Alemanya, del 20 al 23 d’agost de 2019, sota el lema “Cuidar el nostre futur comú”. A la cita hi van participar gairebé 900 representants i autoritat de diverses religions i creences de més de 125 països diferents. El director Diocesà de Relacions Interreligioses de l’Arquebisbat de Barcelona i director del GTER, Joan Hernández, va ser convidat com a representant i delegat nacional.

La benvinguda va ser a càrrec del Rev. Kosho Niwano, president de Risso kosei-Kai i co-moderador de Religions per la Pau; per l’Excm. i Rvdm. Cardenal John Onaiyekan, Arquebisbe de Abuja de Nigèria i co-moderador de Religions per la Pau; el Dr. Vinu Aram, director de Shanti Ashram  i co-moderador de Religions per la Pau; i per Excm. i Rvdm. Xeic Abdallah Bin Bayyah, president del Fòrum de Pau en Societats Musulmanes i co-moderador de Religions per la Pau.

«La pau entre les religions és essencial»

El president d’Alemanya, Frank-walter Steinmeier, va pronunciar el discurs d’inauguració. Va destacar la importància de la conferència per consolidar la pau mundial i eliminar les guerres per a pretextos religiosos. El president, que es va manifestar públicament com a cristià, va dir “No podem ser indiferent quan la gent diu que la religió amenaça la pau”. Va afegir que “a Alemanya, considerem que les religions són els principals actors socials del món. La pau entre les religions és essencial per a la pau del món.” “Hem de fer de la religió un mitjà per a la pau i no només amb declaracions sinó en exemples efectius”, va dir Steinmeier.

Un curtmetratge sobre els conflictes religiosos del món amb diferents vídeos condemnant l’opressió dels musulmans a Myanmar, van captar l’atenció del públic. També es van condemnar els conflictes religiosos a Nigèria i es va subratllar que el món es troba en un moment crític, especialment després de la crisi econòmica i de la crisi pel canvi climàtic que amenaça la seguretat del món.

En l’acte inaugural també va participar l’ Excm. i Rvdm. Bartolomé I de Constantinoble, l’arquebisbe de Constantinoble i el patriarca ecumènic. Va expressar la seva felicitat per participar en la conferència i va fer una crida a tothom a difondre el missatge de la conferència arreu del món per tal d’acabar amb les guerres que han vessat la sang de persones innocents. Va afegir que l’Església ortodoxa de Constantinoble sempre fomenta els diàlegs interreligiosos i s’esforça per difondre el missatge de pau.

Ring for Peace

Al segon dia, el president de l’Aliança de Civilitzacions de Nacions Unides, l’excel·lentíssim Sr. Miguel Moratinos va inaugurar una escultura expressa pel congrés que consisteix en un anell “Ring for Peace” de set metres d’alçada i format per 36 trossos de fusta diferent com a símbol de la unió y agrupació de les accions comunes de les diferents religions.

En aquesta trobada han tingut un paper significatiu tant els joves com les dones. L’Assemblea s’ha compromès a treballar per un món lliure d’armes nuclears, la preservació del medi ambient i la desforestació.

Religions for Peace

L’associació Religions for Peace (RfP) és la coalició multirreligiosa més gran i representativa, formada per les comunitats religioses del món que treballen conjuntament per la Pau. La xarxa mundial RfP està formada per aproximadament 100 associacions internacionals (consells multireligiosos), sis òrgans regionals interreligiosos i un consell mundial de líders religiosos superiors. Segons afirma la seva web: “Religions for Peace treballa per transformar conflictes violents, avançar en el desenvolupament humà, promoure societats justes i harmonioses i protegir la terra. La xarxa mundial de Religions per la pau està formada per un Consell Mundial de líders religiosos de totes les regions del món; sis organismes interreligiosos regionals i més de 90 nacionals; i la Xarxa Global Women of Faith, de dones, i Global Interfaith Youth Network de joves”.

Font: GTER

20 Setembre, 2019
La trobada de la basílica de la Sagrada Família reforça la cooperació entre els directors de comunicació de grans empreses amb seu a Catalunya i l’Església Arxidiocesana de Barcelona