Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Quines connexions existeixen entre Barcelona i Terra Santa?

La Delegació Diocesana per a la Pastoral de Santuaris, Peregrinacions i Turisme Religiós va organitzar una ruta a peu per la ciutat descobrint els indrets lligats històricament amb els llocs Sants

Quines connexions existeixen entre Barcelona i Terra Santa?  Des de la Delegació Diocesana per a la Pastoral de Santuaris, Peregrinacions i Turisme Religiós es va organitzar una proposta de peregrinació a través d’una ruta a peu per la ciutat descobrint els indrets lligats històricament amb els llocs Sants.

“Tot va començar amb una reunió amb el Delegat de la Pastoral de Turisme, Mn. Ferran Lorda. Va sorgir la idea d’unir la nostra Barcelona amb Terra Santa, sempre pensant que aquesta és el destí somniat del cristià”, va apuntar Manuel Yeste, gerent de Viatges Magister i un dels organitzadors d’aquesta activitat conjuntament amb Carme de Miguel, Gestora de Patrimoni Eclesial.

Va ser una experiència única de mans d’experts i coneixedors del patrimoni cultural eclesial de Barcelona. Una peregrinació per aquells que ja coneixen la terra de Jesús i per aquells que encara no la coneguin i hagin pensat en peregrinar a Terra Santa. Per a Manuel, “l’objectiu és mostrar aquesta connexió i posar la mel als llavis a tots els participants del que suposa un viatge d’aquestes característiques”.

Trajecte

La peregrinació va passar per llocs il·lustres de la ciutat. Un trajecte ideat a partir de la col·laboració i el coneixement de l’historiador i canonge de la catedral, Mn Marti Bonet, que va iniciar a la Basílica de Santa Maria del Mar, on per exemple es va explicar amb detall la placa situada on Sant Ignasi de Loiola demanava caritat per poder pelegrinar a Terra Santa o també la història d’aquest excel·lent exemple del gòtic català.

També es va visitar el Museu Diocesà on Mn. Martí Bonet va parlar de la història i curiositats d’aquesta connexió. La xerrada va  anar acompanyada d’un vídeo i una visita al Museu. Finalment es va fer un recorregut per la Catedral de Barcelona,  amb la visita de les capelles de Sant Oleguer, en la qual l’any 1125 el bisbe va portar a Barcelona un tros de pedra del sepulcre de Jesús, o la de Santa Elena, la primera mecenes de Terra Santa, col·locada al cimbori de la Catedral de Barcelona.

El trajecte va concloure a la parròquia de Santa Anna, temple impulsat per l’orde dels cavallers del Sant Sepulcre de Jerusalem durant el s. XII al s XV. Els qui no tenien recursos per anar a Terra Santa, anaven a Santa Anna per tal de guanyar les mateixes indulgències.

L’inici d’un camí

La iniciativa, que va ser tot un èxit, pretén ser l’inici d’un conjunt d’activitats que la Delegació de Pastoral de Turisme Religiós pretén impulsar durant temps propers. “Està just en una fase inicial, idees en tenim moltes, i les hem de desenvolupar de cara a que siguin per a tothom accessibles econòmicament. La cultura i la religió, que van unides de la mà, no han de suposar un cost elevat”, va subratllar Manuel Yeste.

Amb la il·lusió i la devoció per Terra Santa, la Delegació Diocesana per a la Pastoral de Santuaris, Peregrinacions i Turisme Religiós continuarà oferint aquesta interessant i enriquidora combinació de cultura i religió per tal que tothom que vulgui es pugui sentir una mica més a prop de la Terra Promesa.