Protecció dels infants

Entrevista a Imma Amadeo, cap de comunicació de Maristes Catalunya i coautora del llibre "Trencar el silenci: deu rostres, deu veus"

L’Imma Amadeo i en Jordi Martínez han recollit, en el llibre Trencar el silenci: deu rostres, deu veus (Ed. Baula), el testimoni de deu persones de diferents àmbits que expliquen la tasca que desenvolupen per a la prevenció i la protecció de l’abús sexual a les obres educatives maristes. Així, l’Imma Amadeo, cap de comunicació de Maristes Catalunya, afirma: “Si no caminem junts en aquesta lluita serà un tema molt complicat d’abordar; perquè no oblidem que les víctimes mereixen atenció i respostes”.

Davant el coneixement d’abusos sexuals a menors en institucions cristianes, creus que s’ha reaccionat amb les mesures suficients?

Crec que s’està fent molta feina dins les institucions. Prendre consciència del drama social que tenim al davant, assumir responsabilitats, fer llum; són processos necessaris que fan possible treballar la prevenció, la protecció i l’empoderament d’infants i joves. Per tant, ens ho estem prenent molt seriosament i s’estan aconseguint resultats.

Creus que l’Església sortirà purificada d’aquesta crisi?

Sí, perquè som en aquest punt de presa de consciència i no es pot mirar cap una altra banda. És un punt de no retorn. Tenim una realitat al davant que s’ha d’abordar amb les eines que facin falta. I l’Església, en tant que part de la societat, ha de formar part d’aquest procés.

Què aporten els testimonis que recolliu en el llibre?

Representen la veu de milers de persones que dins de la Institució marista estan treballant per la prevenció i la protecció d’infants i joves en 81 països. Aporten, des d’una visió molt íntima i molt personal, un punt de vista particular sobre la feina que estan fent en el seu àmbit concret -escola, obra social, Fundació Marista per a la Solidaritat Internacional, Equips de protecció de la Infància…-, per a la defensa dels drets dels infants.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 12 de maig

16 Juliol, 2019
Els missioners de la província eclesiàstica de Barcelona es reuneixen sota el lema: «Batejats i enviats: l’Església de Crist en missió al món»
16 Juliol, 2019