Pàgina d'inici > Noticies > Camí de Santiago

Propera parada: Redondela

Després de 16 hores de viatge en autocar, els pelegrins han començat el Camí de Santiago des de la frontera amb Portugal i han pernoctat a Tui

“Caminar és precisament l’art de mirar l’horitzó, de pensar cap a on volem anar, però també el de suportar el cansament del camí”. Aquestes paraules del Papa Francesc reflexen perfectament el que ha estat el primer dia de pelegrinatge dels joves de la diòcesi al Camino de Santiago. Tot i estar més de 16 hores a l’autocar, els pelegrins han arribat amb prou forces i ànims per fer l’etapa inicial i de prova: des de la localitat de Valença -primera ciutat portuguesa després de la frontera amb Espanya- fins a la Catedral de Tui (uns 2 km), on els joves han celebrat la missa dominical. El proper tram, que començarà a les 7h de dilluns, finalitzarà a Redondela, a uns 78 km de la meta que és Santiago de Compostel·la.

Ànims per a tota una setmana

A mitjanit d’entre dissabte i diumenge, més de 70 joves de diferents edats i nacionalitats esperaven, a les portes del Seminari Conciliar de Barcelona, l’autocar que els havia de portar cap a Galícia. Familiars i amics s’acomiadaven dels pelegrins i els donaven missatges d’ànims per a una setmana que es preveu intensa. Ja a l’autocar, alguns veien una pel.lícula, d’altres gaudien de la seva pròpia música, dormien o, fins i tot, parlaven amb altres joves fins aleshores desconeguts.

Galícia, terra de pelegrins

De matinada, l’autocar s’ha aturat a Saragossa de manera que els joves han pogut esmorzar tranquil.lament. Posteriorment, han recitat laudes junts fins a fer una altra parada. L’arribada a Galícia ha tingut lloc sobre les 16.30h. Els pelegrins han deixat les seves maletes i motxilles al poliesportiu on dormen i han agafat l’autocar de nou perquè els portés a Valença (Portugal). I és en aquest punt on han començat el seu pelegrinatge, curt, de 2 km fins a la ciutat de Tui.

Al castell de Valença els esperava el James, un pelegrí que els acompanyarà al llarg del Camí i que els ha proposat agafar una pedra com a símbol dels seus pecats de manera que l’últim dia la llencin a Santiago i se’n puguin desprendre dels seus pecats.

Missa a la Catedral de Tui

Després de passar el pont quee connecta Portugal i Espanya, els pelegrins s’han dirigit a la Catedral de Tui, construïda al segle XII. L’eucaristia, en la que han participat tots els joves, ha estat presidida per Mn. Bruno Bérchez, delegat de joventut, i concelebrada per dos preveres més de l’arxidiòcesi. En la seva homilia, Mn. Bruno ha destacat que la diversitat de persones del grup es correspon amb la diversitat que existeix a l’Església de Barcelona, i que el Camí de Santiago servirà per conèixer nous companys de viatge. En finalitzar la celebració, s’han repartit les credencials dels pelegrins a tots els joves.

Ja per sopar, han menjat tots plegats en el poliesportiu que els allotja i han realitzat alguns jocs de coneixença. Però han hagut de marxar aviat a dormir ja que la propera etapa té un destí marcat: Redondela, i 29 km per endavant.