Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Prop de 2000 voluntaris assisteixen a la tercera trobada de Càritas Catalunya

Tarragona esdevé el punt de trobada en un acte on Omella assisteix en qualitat de bisbe president de l'Entitat

El passat dissabte 22 d’octubre al voltant de 2000 voluntaris de Càritas de les diferents diocesis catalanes es van concentrar a la 3a Trobada de Càritas Catalunya que va tenir lloc a Tarragona, amb el lema «Transformem la societat des de la Misericòrdia».

La trobada es va centrar a reivindicar el treball de Càritas, no només com una via d’ajud cap als pobres, sinó també, com un instrument de transformació de la societat que ha d’actuar des de la misericòrdia. Segons l’entitat, “una tasca arrelada al país i al servei de tothom”.

Càritas a tot arreu

L’arquebisbe de Tarragona, la diòcesi d’acollida, Mn. Jaume Pujol va obrir l’acte i va destacar el servei col·lectiu que fa Càritas on va argumentar que “A tots els pobles hi ha algú de Càritas”. També va destacar el servei col·lectiu que fa l’Entitat on recorda que “a més de l’ajuda discrecional, la pobresa reclama el ple reconeixement dels drets de cada persona per aprofundir en la transformació de la nostra societat”.

Més tard, l’arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella, que assistia en qualitat de bisbe delegat de Càritas per la Conferència Episcopal Tarraconense; es va mostrar sorprès al veure l’auditori ple de gom a gom “Em pensava que seriem 200 o 300 persones”.

Una jornada per transformar la societat

Un cop el senyor arquebisbe va acabar la seva ponència, va començar el torn de la presidenta de Càritas Catalunya Sra. Carme Borbonès i del director de Càritas Diocesana de Tarragona, Sr. Francesc Roig. Tot s dos van reiterar la idea de transformació apareguda en el lema de la trobada: “Transformem la societat des de la Misericòrdia”.

La tercera trobada de Càritas -les dues primeres es van produir a Barcelona i Girona- també va tenir la dimensió festiva i celebrativa, així com, solidària amb la participació de Pallassos sense fronteres i la Colla Jove dels Xiquets de Tarragona