Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Projecte d'una Càritas parroquial

Càritas ofereix un espai on tothom qui ho necessiti pot buscar ajuda

, Càritas ofereix un espai on tothom qui ho necessiti pot buscar ajuda

L’Escola Social de l’Hospitalet, al nord de la ciutat, és un projecte de Càritas Diocesana de Barcelona que té com a àmbit d’actuació l’arxiprestat Torrassa-Collblanc. Abraça els barris de l’Hospitalet de Pubilla Cases, la Torrassa, Can Serra, Collblanc i Florida-Les Planes; els de Can Vidalet d’Esplugues de Llobregat i una part de les Corts, de Barcelona.

És un espai de trobada on qui travessa dificultats troba sempre algú que l’escolta per poder trobar solucions als problemes. A l’Escola Social tothom és acollit i sempre rebrà l’ajuda que necessiti.

Aquest centre, en funcionament des de fa 40 anys, sempre ha estat un punt de trobada per a les persones que han necessitat ajuda. Hi han acudit immigrants de molts punts d’Espanya des dels anys 60 i 70 i ara hi acudeixen perfils molt heterogenis. Això es deu a l’impacte de la crisi que ens ha tocat a tots.

A l’Escola Social, s’ofereix formació en llengua catalana i castellana, en cuina, en l’àmbit de la cura de la gent gran, en electricitat, en el sector de la neteja, en tall i confecció i en competències laborals i manualitats. També hi ha un espai perquè els infants s’hi estiguin mentre els pares i les mares fan aquests cursos.