Pàgina d'inici > Noticies

Preocupació davant l’analfabetisme religiós dels estudiants

Un informe del Consell Assessor per a la Diversitat Religiosa demana mesures  a l’executiu El seu president aposta per una matèria sobre la tradició de les religions El Consell Assessor per a la Diversitat Religiosa ha presentat el seu primer informe al Govern català en matèria religiosa amb l’objectiu de “combatre l’analfabetisme simbòlic i religiós […]

Un informe del Consell Assessor per a la Diversitat Religiosa demana mesures  a l’executiu

El seu president aposta per una matèria sobre la tradició de les religions

El Consell Assessor per a la Diversitat Religiosa ha presentat el seu primer informe al Govern català en matèria religiosa amb l’objectiu de “combatre l’analfabetisme simbòlic i religiós que incapacita la comprensió d’altres cultures”.

Durant la presentació, presidida per la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, ha quedat palesa la preocupació davant d’una situació que demana treballar activament per desfer prejudicis i trencar tòpics.

Segons el president del Consell , Francesc Torralba, “tenim  joves molt preparats tecnològicament, però que no saben interpretar els símbols del cristianisme, de l’islam o del budisme”.

El document, sota el nom La diversitat religiosa en les societats obertes: criteris de discerniment,  elabora consells pràctics perquè la diversitat no sigui concebuda com un obstacle a la convivència i sol·licita entre d’altres punts, disposar d’un registre d’entitats religioses i treballar per combatre el fanatisme.

Religió a l’escola

Torralba proposa, a títol personal, una àrea de coneixement que presenti les diverses religions, ja que considera que actualment  l’ensenyança del fenomen religiós no està garantida degut a que només s’imparteix aquesta matèria en format d’assignatura optativa i confessional pels catòlics.  

Un altre membre del Consell, el monge Lluís Duc, ha afegit que “ la religió a l’escola no pot funcionar amb caràcter confessional, sinó que s’ha de fer antropologia del fenomen religiós” . Finalment,  va advertir de la tendència a la “bel·ligerància” i la “contraposició”,  si es continua deixant la dinàmica de l’ensenyança a les confessions religioses.

La Generalitat està treballant per “combatre” aquesta situació i així evitar tòpics negatius religiosos que puguin acabar en conflicte. Per aquest motiu, Ortega ja ha presentat l’informe a la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, per “treballar” conjuntament.

T'interessarà ...

El més llegit