Pàgina d'inici > Noticies > Arquebisbe Omella

Prendre el pols a la diòcesis

L’arquebisbe Joan Josep Omella visitarà la diòcesi de punta a punta en un temps record per prendre el pols de la diòcesi i conèixer tots els capellans i diaques abans de l’estiu

Una de les primeres declaracions fetes per l’arquebisbe, Mons. Joan Josep Omella, en la primera carta adreçada als barcelonins en fer-se públic el seu nomenament fou el desig de “conèixer-vos, apropar-me a tots vosaltres per tal de poder fer meus els vostres goigs i els vostres sofriments, els vostres projectes i desitjos”. Aquest mateix anhel el va remarcar en la seva homilia el dia de la presa de possessió, en la festa de sant Esteve, el 26 de desembre a la Catedral.

Mons. Omella va iniciar de seguida aquest contacte amb la realitat diocesana i l’endemà mateix de la seva arribada va visitar la basílica de La Mercè per posar als peus de la Mare de Déu, patrona de l’arxidiòcesi, el seu nou ministeri pastoral. Volia, així, manifestar el seu anhel de ser un fidel barceloní més sota el mantell de la “Princesa de Barcelona”. L’endemà, dia 28, l’Arquebisbe va visitar el Monestir de Montserrat on, pregant a la Moreneta, va manifestar de nou el desig de conèixer el nostre país.

Calendari intens

L’Arquebisbe, que ja ha iniciat la seva activitat ordinària de visites i contactes, s’ha fet present en alguns actes diocesans significatius, com la Trobada diocesana de Pastoral de la Salut a l’Hospital de Sant Rafael, la Jornada del Migrant a Sant Paulí de Nola -on va compartir llarga estona amb els immigrants, de tota llengua i nació, que feliços acolliren el seu nou pastor- i, també ha volgut, aquest passat dimarts, inaugurar les Jornades de Questions de Pastoral de Castelldaura.

Prendre el primer pols a la diòcesi requereix temps i esforç i l’Arquebisbe ho està fent amb il•lusió i desig de conèixer el seu “ramat”. En aquesta línea, aquest dijous, s’ha anunciat un pla de visites a tots els arxiprestats on, l’arquebisbe Omella, assistirà a les reunions de preveres i diaques, de tal manera que, des de demà, dia 28 de gener, fins al maig, coneixerà de prop totes les realitats diocesanes. L’arxiprestat de Gramanet serà el que iniciarà la tanda de visites a finals de gener. Li seguiran una petita marató al mes de febrer: Guinardó, Provençals-Besòs, Rambles-Poble Sec, Gràcia, Sagrada Família, Mataró, Cornellà de Llobregat, La Cisa, Trinitat-Roquetes, Badalona Nord-Tiana-Mongat, Sant Martí, Horta, i finalment Sant Gervasi.

El ritme de visites no frenarà al març on l’Arquebisbe visitarà els arxiprestats de Vilapicina, Vall d’Hebron, La Torrassa- Collblanc, Badalona Sud-Sant Adrià, Sants-La Marina, L’Hospitalet de Llobregat, Catedral, Sant Andreu i la Puríssima Concepció. Passades les festes pasquals serà el torn de Sarrià, Sant Josep Oriol i el Poblenou. Així, l’Arquebisbe arribarà a les portes de l’estiu amb una primera mirada profunda sobre la seva nova diòcesi en què haurà conegut tots els capellans i diaques que serveixen en els vint-i-sis arxiprestats, agrupats en les 6 Zones Pastorals.

Calendari de visites de Mons. Omella durant els propers mesos