Pàgina d'inici > Noticies > Bisbe Taltavull > Joventut

Premià de Mar celebra el “passat, present i futur”

La parròquia de Sant Cristofol inicia la celebració dels 175 anys de la parròquia amb una confirmació oficiada pel Bisbe Auxiliar Sebastià Taltavull

Els joves de la comunitat parroquial de Sant Cristòfol van fer un pas endavant i es van confirmar, aprofitant la celebració 175 aniversari de la parròquia. L’encarregat d’oficiar la cerimònia va ser el bisbe Auxiliar de Barcelona Mons. Sebastià Taltavull, què va encoratjar els cinc joves, entre 14 i 16 anys, a continuar amb alegria seguint a Déu.

Passat , present i futur

El rector de la parròquia Mn. Bernat Garcia va esmentar la importància que té aquesta celebració del “passat, present i futur”. D’una banda, passat, per aquests anys de vida parroquial. Present perquè s’inicia un nou curs en què la comunitat ha de proposar-se nous objectius per assolir com a comunitat, procurant ser capaços de donar-ho tot, amb compromís, alegria i responsabilitat, al servei dels altres. Finalment, una celebració per un futur perquè els joves rebien el sagrament de la confirmació, un “pas important en la seva vida cristiana”, per la força de l’Esperit que reben.

En motiu al 175è aniversari de la parròquia, que amb aquesta celebració donava el tret de sortida, es va fer una reflexió pastoral comunitària a la llum de l’Evangelii Gaudiu, i de l’Any de la Misericòrdia, proclamat pel Sant Pare i que començarà el 8 de novembre.

Homilia

Durant l’homilia, el bisbe Sebastià va reflexionar sobre la vida cristiana i el seguiment individual que ha de fer cada un dels creients amb Déu, entre aquests els cinc joves que tot just s’iniciaven. Va remarcar que el més important no són “les quatre parets del temple, sinó els mateixos cristians i la seva actuació a fora, a les seves cases, etc”.

Segons va expressar, “l’alegria de trobar Jesús i viure amb Ell, s’ha de notar en la mateixa comunitat, que ha d’estar unida entre si mateixa i juntament amb l’Església, la mare”. Una alegria que s’ha de “manifestar cap en fora, que s’ha de compartir”, tal com va dir el bisbe.

Acció de gràcies i benedicció

En acabar el Sr. Bisbe Auxiliar va fer una acció de gràcies pels anys viscuts de la parròquia de Sant Cristófol Premià de Mar. Alhora va beneir els fidels, per als quals va demanar la força de l’Esperit Sant, perquè doni força als feligresos de manera que siguin fidels a l’Evangeli actuant tal com Déu els demana. “Que s’omplin de tu per poder parlar de tu; que sentin que els estimes malgrat les dificultats de la vida; que es deixin educar per la mare, la teva Església”, va dir.