Pàgina d'inici > Crítiques > Cinema

“Poveda”

Un biopic per aprofundir en l'humanisme i els valors educatius des de la figura d'un Sant que, tot i el conflicte, no va renunciar a la seva fe

La darrera pel·lícula del cineasta espanyol Pablo Moreno, conegut per la seva anterior proposta Un Dios Prohibido (2012), ja està als cinemes. Es tracta de “Poveda“, i aquest cop, el director torna a la persecució religiosa que va tenir lloc durant la Guerra Civil, però des de la figura d’un sant que va marcar un canvi en l’educació y va promoure la llibertat de les dones, el fundador de la Institució Teresiana, Sant Pedro Poveda.

Sinopsi

El film comença amb el moment de la seva execució i es mou amb flashbacks, tot recordant tota la trajectòria de Poveda, aquest Sant i màrtir que va lluitar pels drets de les dones.

El film explica tot el seu recorregut com a sacerdot, començant a les marginals barriades de les Coves de Guadix (Granada), on va incentivar l’educació amb nombroses iniciatives i va treballar al costat dels miners. Més tard, té lloc la seva marxa a Covadonga (Asturias), i és al 1911 que funda amb un grup de joves mestres la institució Teresiana. 

Es tracta d’un projecte de formació d’un professorat femení cristià, el qual va rebre l’aprovació del Papa Pius XI el 1924. Amb el temps, Poveda passarà la direcció de la Institució Teresiana a Josefa Segòvia, interpretada amb èxit per Elena Furiase.

Punts clau de Poveda

La pel·lícula descobreix la seva preocupació educativa, la qual el va convertir en un autèntic pedagog. Mosèn Peio Sànchez destaca l’actuació de de Raúl Escuder, amb el paper protagonista, i d’Elena Furiase, els quals juntament amb la “cuidadosa composició de plans” aconsegueixen compensar la limitació econòmica dels mitjans amb que s’ha fet la pel·lícula.

Segons explica l’expert en cinema espiritual es una bona recomanació tant per l’ambientació, per la reconciliació que mostra, com per l’humanisme i la referència educativa que és desprèn dels personatges.

T'interessarà ...

El més llegit