Pàgina d'inici > Noticies > Mans Unides

Poblenou rep el Cardenal Sistach amb els braços oberts

L’Arquebisbe de Barcelona presideix l’eucaristia dominical a la parròquia de Santa Maria del Taulat amb motiu de la visita pastoral a l’arxiprestat

Toca retre comptes a l’arxiprestat del Poblenou. I és que el Cardenal Sistach està de visita pastoral a l’arxiprestat. Ja a finals de gener, l’Arquebisbe de Barcelona va estar present en la trobada arxiprestal en què es van tractar tres temes: l’escola d’evangelització i el primer anunci al barri, coincidint amb un dels objectius del Pla pastoral de la diòcesi; l’acompanyament als familiars dels batejats i a aquells que s’han casat; i el centre de dia obert als joves del Poblenou.

L’eucaristia dominical d’aquest diumenge a Santa Maria del Taulat és la segona que el Cardenal presideix a Poblenou amb motiu de la seva visita pastoral a l’arxiprestat (la primera va ser a la parròquia de Sant Francesc d’Assís), tot i que té previst visitar també altres parròquies durant els mesos de març i abril. A més a més, l’Arquebisbe de Barcelona també té arranjat anar a la fundació Pere Relats, al Centre Moral i Cultural i a l’únic centre penitenciari de dones de la ciutat comtal per tal de comprovar la tasca de l’Església en aquest districte de Barcelona.

Què és una visita pastoral?

La visita pastoral és una de les formes, confirmada per segles d’experiència, amb la qual el Bisbe manté contactes personals amb el clergat i amb els altres membres del poble de Déu. És una oportunitat per reanimar les energies dels agents evangelitzadors, felicitar, animar i consolar; és també l’ocasió per convidar a tots els fidels a la renovació de la pròpia vida cristiana i a una acció apostòlica més intensa. La visita li permet, a més, examinar l’eficiència de les estructures i dels instruments destinats al servei pastoral, adonant-se de les circumstàncies i dificultats del treball evangelitzador, per poder determinar millor les prioritats i els mitjans de la pastoral orgànica.

Durant la visita parroquial, alguns dels delegats diocesans també participen en les reunions arxiprestals. I és que, segons el Codi de Dret Canònic, “el Bisbe té l’obligació de visitar la diòcesi cada any totalment o parcialment, de manera que almenys cada cinc anys visiti la diòcesi sencera, personalment o, si es troba legítimament impedit, per mitjà del Bisbe coadjutor, o l’auxiliar, o del Vicari general o episcopal o d’un altre prevere”.