Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Peregrina dins de Barcelona

La Delegació diocesana per a la Pastoral de Santuaris, Peregrinacions i Turisme Religiós organitza dues propostes de rutes religioses, culturals i històriques per la ciutat

La Delegació Diocesana per a la Pastoral de Santuaris, Peregrinacions i Turisme Religiós ha organitzat una nova proposta de peregrinació, a través de dues rutes por indrets lligats a llocs Sants, que permetran aprofundir en el patrimoni eclesial cultural de Barcelona.  En primer lloc trobem la Ruta Jubilar una ruta per la ciutat comtal amb motiu del Jubileu de la Misericòrdia i, en segon lloc el Camí de Terra Santa.

Ruta Jubilar

Cada tercer dissabte de mes, es portarà a terme una ruta jubilar que passarà per diferents basíliques i punts de referència del barri gòtic. Entre ells, la basílica de la Mercè (que constitueix l’essència d’aquesta ruta com a temple jubilar per viure la indulgència), la basílica dels Sants Just i Pastor (amb culte des del segle IV), el temple d’August, la primera muralla de la ciutat i, per últim, el Call o barri jueu.

Horaris i reserva prèvia

L’horari de la visita és de 10 h a 13:30 h cada tercer dissabte de mes i el punt de trobada és la basílica de la Mercè.  El donatiu és de 9 euros i es requereix reserva prèvia obligatòria.

Per fer efectiva la reserva obligatòria els telèfons mòbils són: 646 43 20 79 (Viatges Magister) o correu electrònic a manuelyeste@viajesmagister.com. Carme de Miguel (Gestora Patrimoni Eclesial), telèfon mòbil: 677.567.203 o correu electrònic a pastoralturisme@yahoo.es.

Terra Santa

En segon lloc, la Delegació Diocesana per a la Pastoral de Santuaris, Peregrinacions i Turisme Religiós, ha organitzat el camí a Terra Santa, una nova proposta de peregrinació a través d’una ruta a peu per Barcelona efectuant un recorregut per indrets lligats històricament amb els llocs Sants.

Es tracta de viure una experiència única de mans d’experts i coneixedors del patrimoni cultural eclesial de Barcelona. Una peregrinació per aquells que ja coneixen la terra de Jesús i per aquells que encara no la coneguin i hagin pensat en peregrinar a Terra Santa.

La peregrinació passarà per llocs il·lustres de la ciutat com la Basílica de Santa Maria del Mar. Allí podran gaudir d’aquesta construcció que representa un excel·lent exemple del gòtic català. I s’explicarà amb detall la placa on Sant Ignasi de Loiola demanava caritat per poder pelegrinar a Terra Santa.

També es visitarà el Museu Diocesà. Mn. Martí Bonet, historiador i canonge de la Catedral de Barcelona, parlarà de Barcelona com a camí a Terra Santa. La xerrada anirà acompanyada d’un vídeo i una exposició per part del Sr. Manuel Yeste, gerent de Viatges Magister i gran coneixedor de Terra Santa. Finalment es farà un recorregut per la Catedral de Barcelona.

Es veuran capelles il·lustres com les de Sant Oleguer o Santa Elena, figures estretament lligades amb Terra Santa.

Calendari i reserves

Les sortides s’efectuen els primers dissabtes de mes (sempre que no hi hagi ponts): 4 de juny del 2016, 9 de juliol del 2016, 6 d’agost del 2016, 3 de setembre del 2016, 1 d’octubre del 2016 i 5 de novembre del 2016.

Per fer efectiva la reserva obligatòria els telèfons mòbils són: 646 43 20 79 (Viatges Magister) o correu electrònic a manuelyeste@viajesmagister.com. Carme de Miguel (Gestora Patrimoni Eclesial), telèfon mòbil: 677 567 203 o correu electrònic a pastoralturisme@yahoo.es.

Tríptic sobre la Ruta Jubilar i el camí a Terra Santa