Per una Setmana Santa sense accidents de trànsit

El Secretariat diocesà de pastoral del trànsit bombers i cossos de seguretat demana “civisme deixant de banda els egoismes” a les carreteres

Arriba la Setmana Santa i un any més el Secretariat diocesà de pastoral del trànsit torna a demanar-nos precaució a l’hora d’agafar el cotxe. Durant aquesta setmana, especial per a tots els cristians, es comparteix la passió, mort i posterior resurrecció de Jesús. Però també és el moment de gaudir d’uns dies de descans i aventures. “Cada vegada més ens movem en avió, tren, vaixell però de ben segur que algun cotxe acabarem agafant” explica el director del Secretariat de trànsit,  Mn. José Luís Fernández.

Dades colpidores

La Pastoral del Trànsit posa sobre la taula les estadístiques més doloroses i, a la vegada, les que generem més reflexió. 1.180 morts a les carreteres espanyoles dels quals 256 són a Catalunya l’any 2018. Mn. Fernández assegura que “són dades molt greus”. També posa en relleu “els milers de víctimes amb seqüeles de per vida i  les persones que estaran pendents de la seva atenció física i psíquica”.

“En el complex món de la mobilitat, la nostra aportació ha de ser senzilla, serena i humil” reitera el director del Secretariat de trànsit. Una feina difícil que promou el “civisme deixant de banda els egoismes”. «Germans, en nom de nostre Senyor Jesucrist, us demano que aneu tots d’acord i que no hi hagi divisions entre vosaltres, sinó que estigueu ben units en un sol pensament i en un sol parer». Carta de Sant Pau als cristians de Corint (1,10). Una reflexió que per Mn. Fernández és essencial per seguir endavant amb aquesta complexa tasca. Un bon auguri per tots els viatgers d’aquesta Setmana Santa. “Bons desplaçaments amb temps, relaxats i desitjosos d’aconseguir uns viatges d’anada i tornada satisfets pels objectius desitjats”.

22 Juliol, 2019
La Fundació Pere Tarrés preveu becar les activitats d’uns 4.500 infants durant el mes d’agost