Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Per un Nadal sense descartats

Càritas diocesana organitza una campanya per a conscienciar d'una societat "inclusiva i solidària"

Per aquest Nadal 2015 Càritas Diocesana vol convidar a tothom a treballar per a “posar en el centre la persona” i per oferir noves oportunitats als “descartats”. Per expressar aquest desig ha creat una posta amb membres del Taller social aboral de Sant Isidro,  construïda de retalls de diferents teixits, simbolitzant la diversitat social unida en una sola.

Per la inclusió social

“Els pobres són els descartats de la nostra societat”. Amb aquesta frase del Papa Francesc Càritas ha encapçalat la campanya d’aquest Nadal, per a lluitar contra una societat que exclou i donar veu “a les persones que cerquen una llar estable i segura, una feina digna i suficient que els permeti tenir un futur, tant a elles com a les seves famílies, i una societat inclusiva i solidària que les aculli tenint en compte les seves necessitats i capacitats.

Càritas a totes aquestes persones com a part de Càritas, tal com ho són els rectors, les comunitats, els socis, els donants, els voluntaris i els treballadors. Diversos grups de gent que s’uneixen creant un teixit de diverses tonalitat però totes emmarcades en un mateix mosaic. “Tots junts estem cridats a teixir una fraternitat compromesa, arrelada en el fet de ser persones d’una sola família humana”, asseguren.

Campanya per l’acceptació social

La campanya s’ha dut a terme amb la col·laboració dels participants del Taller sociolaboral Sant Isidre de Badalona, que han elaborat l’Estel del cartell i la postal institucional de Càritas. Aquest taller acull homes que han viscut al carrer i els ofereix una nova oportunitat. Segons Càritas, “gràcies al fet que participen en aquest projecte han recuperat l’esperança, l’acceptació social i el reconeixement de les seves habilitats”.

En sintonia amb els diferents teixits socials que conformen Càritas, la postal i l’estel s’han elaborat amb retalls de tela i creant, així, nou producte. Segons l’entitat, el procés i el material, “simbolitza les seves videsunes vides que la nostra societat havia descartat com a retalls sobrants”