Pàgina d'inici > Noticies > Papa Francesc

Per aquells que tenen una responsabilitat en l’economia

En el nou "Vídeo del Papa" es demana als responsables econòmics que garanteixin oportunitats de treball digne

El Sant Pare, en la nova edició del Vídeo del Papa, va cridar a rebutjar aquells sistemes econòmics que exclouen a les persones i només prioritzen els resultats i la rendibilitat. Va ressaltar la importància de posar en primer lloc a la persona humana i va emfatitzar la responsabilitat d’empresaris i polítics.

Paraules del Papa

L’economia no pot pretendre només augmentar la rendibilitat, reduint el mercat laboral i creant així nous exclosos.

“Alcem la veu junts perquè els responsables del pensament i de la gestió de l’economia tinguin el coratge de refutar una economia d’exclusió i sàpiguen obrir nous camins”, va subratllar Francesc. “L’economia no pot pretendre només augmentar la rendibilitat, reduint el mercat laboral i creant així nous exclosos”, va agregar.

Segons suggereix l’últim Informe sobre Desenvolupament Humà del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD), les quatre polítiques fonamentals per empoderar als exclosos són: defensar els drets humans, garantir l’accés a la justícia, fomentar la inclusió i garantir la rendició de comptes.El món disposa de menys de 15 anys per complir la seva ambiciosa agenda de no deixar a ningú enrere”, emfatitza el director de l’informe, Selim Jahan, en el pròleg del document.

L’economia ha de seguir el camí dels empresaris, polítics, pensadors i actors socials que posen en primer lloc a la persona humana i fan tot el possible per assegurar-se que hi hagi oportunitats de treball digne.

Societat consumista

“La nostra societat, envaïda pel consumisme i la creació de necessitats artificials, ens adorm, ens distreu i, moltes vegades, ens fa oblidar els desafiaments enormes que vivim enfront d’una ‘economia de l’exclusió i la inequitat’ (Evangelii Gaudium 53) que descarta a munions, deixant-les sense treball, sense horitzons i sense sortida. Quina societat volem? Darrere dels nombres i els mercats hi ha persones. Mirem altres camins possibles”, va sostenir el P. Frédéric Fornos SJ, director internacional de la Xarxa Mundial d’Oració del Papa i del Moviment Eucarístic Juvenil. “Com va recordar el Papa Francesc en ‘L’Alegria de l’Evangeli’, una autèntica fe – que mai és còmoda i individualista – sempre implica un profund desig de canviar el món (Evangelii Gaudium 183). Resem i donem suport als que intenten pensar i obrir nous models econòmics que estiguin al servei de la vida humana i respectin la nostra ‘casa comuna‘ “, va agregar.