Pàgina d'inici > Noticies > Camí de Santiago

Padrón, una ciutat per viure el perdó

Ja només manca una última etapa del Camí, la que connecta Padrón amb Santiago de Compostel.la, un tram llarg i amb molts canvis de nivell

El final està a prop. Ja tan sols falten 25 quilòmetres per arribar al final del Camí de Santiago i això es nota en els ànims dels pelegrins, que estan entusiasmats i il.lusionats per finalitzar les caminades que els han posat a prova físicament i mental durant els darrers quatre dies. En el tram de Caldas de Reis-Padrón, els joves han recorregut una distància de 16 km en una mica més de tres hores. A la tarda, i amb vistes d’acabar el Camí alleugerits de pecats, ha estat el torn del sagrament de la confessió.

Un passeig per la natura

Aixecar-se a les 6h, esmorzar i resar laudes és una rutina que ja han adquirit els pelegrins al llarg dels dies. I caminar és el seu següent pas. Posar-se en marxa ja no els hi fa mandra. Ans al contrari. Els joves surten revitalitzats de les escoles o poliesportius des d’on parteixen i agafen amb moltes ganes i energies els nous trams de Camí.

L’etapa d’aquest dijous ha estat definida per molts com un “passeig”, en comparació a la del dia anterior. Els 16 km per paisatges verds i rierols motivaven a seguir caminant i les fonts d’aigua protegien a més d’un de la calor. Just en arribar, els pelegrins han dinat en una carpa tots plegats.

Despendre’s dels pecats

Per la tarda, després de tres hores de repòs, s’han dirigit a l’Església de Padrón per escoltar una catequesi-testimoni sobre el perdó i celebrar el sagrament de la confessió. En finalitzar, Mn. Bruno Bérchez, delegat de joventut, ha presidit l’eucaristia en la mateixa parròquia.

Com a acció simbòlica, els joves han tirat al riu les pedres que havien agafat a Valença -lloc de sortida del pelegrinatge- i que simbolitzaven els pecats dels que es volien despendre. Alleugerits, ja poden continuar fins al seu últim objectiu: Santiago de Compostel·la.