Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Omella visita la comunitat ucraïnesa

L'arquebisbe convida als feligresos de l'església greco- catòlica de Barcelona a compartir la seva fe amb els altres

El passat diumenge 26 de febrer l’arquebisbe de Barcelona Mons. Joan Josep Omella va visitar la comunitat ucraïnesa de l’Església greco- catòlica, ubicada a la parròquia de Santa Mònica, Sant Josep i Josafat de la Rambla.

La visita es va inaugurar amb la celebració de la divina litúrgia de ritu bizantí, presidida per l’arquebisbe i concelebrada pel rector Mn. Sergiy Znak; Mn. Volodymyr Kalabishka, encarregat de la comunitat ucraïnesa de la diòcesi de Vic; Mn. Marc Labori, secretari de l’arquebisbe; Mn. Antoni Matabosc, delegat de l’economia diocesana de Barcelona; Mn. Josep Maria Jubany, encarregat de l’oficina d’emigració; Ramon Novell, rector de la parròquia veïnal.

Més de 250 fidels es van congregar a la parròquia per compartir amb l’arquebisbe i aquesta celebració tan sentida per la comunitat ucraïnesa. Durant l’homilia, l’arquebisbe va convidar a tota la gent de la comunitat, a “cuidar i enriquir la seva fe i també compartir-la amb els altres”, confiant en Déu com un nen confia en els seus pares.

En acabar la celebració, el rector li va agrair la visita a l’arquebisbe i el va convidar tornar a visitar la comunitat en el dia de la festa parroquial de Sant Josafat que té lloc el 26 de novembre.