Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Omella visita el Centre Obert de Torre Baró

L'arquebisbe de Barcelona es reuneix amb Càritas Diocesana al barri de Ciutat Meridiana i Vallbona per conèixer la realitat que envolta els infants de la zona

Entre totes les visites programades als arxiprestats i a les diverses entitats de la diòcesi de Barcelona, l’arquebisbe Mons. Joan Josep Omella va citar-se amb el Centre de Dia d’Acció Eductiva Torre Baró, ubicat al barri de Ciutat Meridiana i Vallbona. Es tracta d’un centre obert gestionat per Càritas Diocesana de Barcelona, amb el suport de Programes Família i Infància, que realitza activitats lúdiques, formatives amb el seguiment dels nens i nenes en situació de risc i de les seves famílies.

Implicació per al futur

L’arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella va fer-los una visita el divendres passat per entrar en contacte amb la tasca que s’hi du a terme, i sumar-se als esforços per lluitar contra la problemàtica que envolta als nens i joves que hi acudeixen.

El centre va néixer el 1990 com una alternativa a l’internament dels infants en risc i sis anys més tard es va fusionar amb la parròquia Santa Bernadet, esdevenint, així, un Centre Obert que acull actualment 38 nens i nens d’entre 6 i 14 anys.

Omella es va reunir amb el director de Càritas, Salvador Busquets, amb el cap d’Acció Social de l’entitat, Eduard Sala i amb els responsables del Centre Torre Baró. Aquests van posar-lo en context i van exposar el tipus d’atenció i suport es dóna com: reforç escolar, hàbits d’estudi, relació amb l’entorn, berenars i dos dies de sopars, activitats lúdiques, etc. Tot tipus d’accions bàsiques, per tal d’ajudar en el creixement dels infants i compensar les dificultats econòmiques, socials i culturals que els ha portat el seu origen i la crisi econòmica.

L’objectiu de tota aquesta tasca que els educadors del centre duen a terme busca també, vetllar per l’evolució en el procés d’escolarització, fomentar la implicació de les famílies, detectar-hi alhora les possibles situacions de risc, atendre a les famílies en diferents camps i donar una atenció personalitzada que ajudi al seu desenvolupament.

Un “hort” en creixement

Després de conèixer i estudiar algunes de les problemàtiques, els infants van conèixer l’arquebisbe. Entre salutació i salutació, l’Omella va anar entrant a les instal·lacions del centre: cuina, menjador, aules d’estudi, de lectura, d’altres més lúdiques habilitades amb un supermercat propi. També el jardí, amb un hort que creix dia a dia amb la paciència i la perseverança que els nens hi posen regant-lo i cuidant-lo. Una perseverança que Omella va agrair als educadors, els quals amb la seva dedicació i implicació són un al·licient pel futur d’aquests menuts, que el dia de demà portaran la societat.