Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Setmana Santa > Destacat 2

Omella insta a “ser servidors de Déu” durant la Missa Crismal a Barcelona

L'arquebisbe de Barcelona agraeix al clergat diocesà la seva tasca "callada i generosa" i els convida a "remar mar endins"

Com ja és tradició a l’arxidiòcesi, aquest Dimarts Sant ha tingut lloc a la Catedral de Barcelona la Missa Crismal. Es tracta de la celebració en la qual té lloc la consagració dels Sants Olis (el dels malalts, el dels catecúmens i el sant Crisma) que s’utilitzaran al llarg de l’any, així com, la renovació de les promeses per part de tot el clergat diocesà.

Mentre les àmfores que contenien els tres olis reposaven en el cor de la Catedral, els sacerdots  es preparaven per a la processó d’entrada. Un llarg seguici de preveres va donar pas a l’inici a la celebració, a càrrec de l’arquebisbe de Barcelona card. Joan Josep Omella. Al costat, hi havia l’arquebisbe emèrit card. Lluís Martínez Sistach, així com,  Mons Sergi Gordo i Mons. Antoni Vadell, els quals s’estrenaven en la celebració, concelebrant per primer cop, com a bisbes auxiliars.

Gràcies pel ministeri

El cardenal Omella, durant l’homilia, ha agraït a tots els presents pel seu ministeri. “Encara que de vegades pugui haver-hi llàgrimes – deia el cardenal- cal a fer front els obstacles, com a la secularització que pot portar al “desànim”.

“És preciós aquest esforç que feu als ulls de Déu” -insistia Omella. “Gràcies per la vostra tasca callada i generosa, que dona els seus fruits en un testimoni d’alegria i esperança i en un esperit missioner”, va dir.

Va destacar la relació necessària entre sacerdots i bisbes i com es necessitaven mútuament per exercir la seva missió ministerial.

“No sucumbim!”

Va instar-los a no “sucumbir a la temptació de l’èxit” ni “anar de triomfadors per la vida”. “No pot ser més el deixeble que el mestre” -va dir citant el que deia Jesús. “Ni els diners ni l’honor pot omplir més el sacerdot que el fet de poder fer seves les paraules d’aquell qui l’ha cridat”, va afegir.

Testimoni missioner

L’arquebisbe de Barcelona va fer referència a les paraules de Jesús, “rema mar endins”. Una expressió amb la qual va convidar als preveres “a caminar per nous camins i a ser missioners de Déu a tota hora i a tot arreu”.

Els va recordar la presentació que tindrà lloc aviat del nou Pla Pastoral, pel qual “no podem aturar-nos”, va dir Omella. “Hem de ser servidors de l’amor misericordiós de Déu”. Segons va dir, el testimoni el podem fer de mil maneres però no podem amagar mai el testimoniatge de la missió”. “No podem plegar-nos de braços, sinó que els hem d’obrir i estar disposats a la voluntat d’allò que ens demana el Senyor”.

Agraïment a la feligresia

També, va dedicar unes paraules a la feligresia, present durant la celebració. Un altre agraïment per la seva pregària i devoció. “Exercim el sacerdoci per a vosaltres”. “No sempre sabem manifestar-vos l’amor que tenim -s’excusava el cardenal- però el nostre objectiu és gastar-nos i desgastar-nos fins al final per a vosaltres, Poble de Déu”.

Promeses i benedicció dels altres olis

Tal com s’estipula, durant la Missa Crismal, els preveres van fer la renovació de les promeses sacerdotals, responent a l’uníson les preguntes del cardenal: “sí, ho vull”. Posteriorment, el poble fidel va pregar pels sacerdots de l’arxidiòcesi i pel Cardenal, perquè sigui “fidel a l’ofici apostòlic”.

Els diaques van agafar les tres àmfores d’olis i les van traslladar a l’altar. Després de la pregària eucarística, el Cardenal Omella va beneir l’oli dels malalts.

Després de donar la comunió, el Cardenal Omella va beneir l’oli dels catecumens i va consagrar el Sant Crisma, juntament, amb els concelebrants, els quals van estendre la seva mà dreta.

Noces d’or i argent

L’arquebisbe de Barcelona va regalar un obsequi als preveres que celebren, al llarg de l’any, les seves noces presbiterals d’or i d’argent.

Celebraven els cinquanta anys: P. José Joaquín Domezáin, Mn. Jordi Farré Muro, Mn. Benet Jaso Adrián, Mn. Fernando Perales Madueño, Mn. Jesús Sanz García, Mn. Josep Oriol Xirinachs Benaven.

Entre els que feien 25 anys d’ordenats destacaven: Mn. Jordi Alarcos Carbonell, Mn. Juan Barrio Puente, Mn. Ignasi Borrull Puigarnau, Mn. Joan Cabot Barbany, P. Francesc Costa Heredia, OFM Cap, P. Javier Domingo Garmón Calvo, O.Carm, Mn. Evelio Moreno Palacios, Mn. Francesc Xavier Pagès Castañer, Mn. Salvador Roura Comas, Mn. Ramon Octavi Sánchez Valero, Mn. Albert Sols Lúcia, Mn. Laurentino Toasiché Mososó, Mn. Alfredo Valladares Retamero.

També els diaques Mn. Jaume Camarasa i Mn. Ferran Singla complien les noces d’argent diaconals 1993-2018.

Processó final

Una vegada finalitzada la celebració, tots els preveres van sortir en processó fins al Claustre de la Catedral. Allà hi romandran els sants olis, perquè els rectors de les parròquies puguin omplir les seves crismeres, al llarg de tota la Setmana Santa.