Pàgina d'inici > Noticies > Cardenal Omella

Omella dona la benvinguda al nou curs

L’arquebisbe dirigeix la carta als preveres i diaques Església Arxidiocesana de Barcelona

Les meves primeres paraules són de gratitud pel que sou i pel que feu al servei de l’Evangeli en aquesta comunitat, tan estimada i entranyable, que és l’Església que pelegrina a Barcelona

Amb aquestes paraules ha començat Omella la seva carta de benvinguda als preveres i diaques. L’arquebisbe de Barcelona, des del Sínode dels Bisbes, ha remarcat en aquest escrit tots els objectius, marcant la ruta per on l’Església barcelonina ha de caminar.

El Pla Pastoral

Una ruta marcada pel nou Pla Pastoral en què el cardenal Omella s’ha inspirat. Posant en relleu els cinc eixos que el determinen. Els joves, els pobres, la fraternitat i el discerniment; posant al centre a Jesús. Un pla indispensable per seguir el curs que tot just acaba de començar per l’Arxidiòcesi de Barcelona.

Una pastoral amb els joves

Ells són el futur de la societat i de l’Església

El cardenal Omella posa en primer lloc als joves afirmant que són el futur d’aquesta societat i també de l’Església de la ciutat catalana. “Hem de confessar humilment que no sabem molt bé com actuar amb els joves, però aquesta confessió no hauria de portar-nos a culpabilitzar-nos de tots els fracassos recollits, sinó que hauria d’impulsar en nosaltres el desig de buscar com encertar en el camí de renovar la pastoral amb joves” recalca Omella en aquesta carta.

Cal iniciar aquest curs amb molta força per poder superar tots els esvorancs que vagin sortint en el camí. Així ho recalca el Sr. Cardenal que ha finalitzat el seu discurs d’aquesta manera:

Siguem, en aquests moments de la nostra història concreta, homes de comunió, veritables pacificadors. Busquem allò que uneix i desterrem tot allò que enfronta