Pàgina d'inici > Entrevistes

Oblació benedictina

Entrevista a Maria Masats, oblata benedictina del Monestir de Montserrat, catequista, visitadora de malalts i fidel deixebla de Regla de Sant Benet

Fa 18 anys, la Maria Masats va entrar en contacte amb el món benedictí a través del Monestir de Sant Benet de Montserrat. Volia conèixer la seva espiritualitat i fer un pas més en el seu compromís cristià. La seva opció va ser l’oblació, en aquest cas al Monestir de Montserrat. Ara fa tres anys que va acabar el procés d’aprofundiment de la Regla de Sant Benet, dels punts més rellevants de l’espiritualitat benedictina, i va signar la cèdula d’oblació a Montserrat.

Quins compromisos s’adquireixen en el moment de l’oblació?

De fet, el mateix que en el moment de rebre el sagrament del baptisme. No obstant això, en signar l’oblació quedes vinculada a la comunitat del Monestir de Montserrat i et compromets a ser constant en la recerca de Déu, en la lectura espiritual, en la pregària litúrgica com ara laudes i vespres, individualment o en grup, en comunió amb la comunitat de Montserrat; i a ser fervent en la caritat, viscuda en la situació concreta en què ens va posant la vida.

I les seves responsabilitats a la parròquia i a la diòcesi?

Sóc de Castellbell i el Vilar. La meva comunitat parroquial és petita i estic al servei per al que es necessiti: llegir les lectures, fer catequesi, visitar malalts… A nivell diocesà, sóc membre de la Delegació de Pastoral de la Salut i, en representació d’aquesta, formo part del Consell Episcopal.

Com ha evolucionat la seva fe des que és oblata?

A l’evangeli de Joan, hi trobem: “Coneixereu la veritat i la veritat us farà lliures” (Jn 8,32). Sovint, un pot pensar que seguir unes normes et pot condicionar la llibertat, no fer sempre el que a un li ve de gust… Doncs a mi, intentar seguir la Regla de Sant Benet, entre altres coses, m’ajuda a sentir-me cada cop més lliure.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del proper diumenge 31 de gener de 2016