Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

O. Xirinachs: “Parlem molt de l'Església dels pobres, però, els deixem a la porta dels temples”

Es presenta el llibre "Tornem a Jesús als pobres" fruit de les reflexions de diverses entitats socials d'Església entorn l'evangelització dels més necessitats

‘Tornem a Jesús als Pobres’ és una eina de treball que parteix de l’Evangeli. Així ho explicava Oriol Xirinachs l’autor d’aquest llibre, editat pel Centre de Pastoral Litúrgica i presentat recentment pel Secretariat Diocesà per a la Marginació.

La publicació és fruit d’una reflexió que van fer diversos membres d’entitats socials d’Església, plantejant que a més del pa el sostre i la dignitat humana, els pobres també han de poder arribar a Jesús. Xirinachs recull aquestes reflexions i les vesteix en un llibre, en format d’un diagnòstic social.

Diagnòstic social

La malaltia que presenta “Tornem a Jesús als pobres” és que aquests no poden arribar a Jesús i, segons l’autor, el diagnòstic és degut al fet que “els rics han acaparat l’Evangeli i aquest ha perdut la font d’alegria, l’ànima que és Jesús”. A partir d’aquí s’exposa el tractament, “unes pistes- explica Xirinachs– perquè aquells que estan treballant amb pobres i viuen aquesta alegria tot i no saber-la explicitar, puguin descobrir bé l’evangeli i viure’l amb els pobres”.

Sintonia amb el Papa

És la mateixa preocupació que el Papa Francesc plasma a l’Evangelii Gaudium. Ho va dir l’autor i el bisbe Sebastià Taltavull, també convidat a la presentació, qui va felicitar la publicació que insisteix a portar la Joia de l’evangeli als marges de la societat, una joia que rau en l’alegria de conèixer a Jesús. Un dels camins és la forma de vida on en bisbe va concretar que “és important portar cap a nosaltres aquesta alegria des d’una vida de senzillesa i sense pretensions”.

Segons explicava Xirinachs en declaracions, “parlem molt de l’Església dels pobres, però, els deixem a la porta dels temples o en fem objecte de la nostra caritat. Si no els fem subjectes, no hi haurà l’Església dels pobres, i per tant el que hem de fer és donar-los a conèixer a Jesús”, afegia. En aquesta línia, tal com va dir el Delegat de Pastoral Obrera, Josep Rodado, a més d’acollir al pobre cal mostrar-li quina és la font d’aquesta acció social, Jesús.

Rostre de Crist

També Mercè Soler, d’Acció Social Catòlica va fer també la seva aportació des de la seva experiència i va exposar que era necessari posar al pobre més al centre, destacant com “en ell cal veure el rostre de Crist i no un instrument per a la devoció personal”. El delegat de pastoral social Mn. Jubany que va presentar el llibre i tot el recorregut fins a la seva publicació van amb els altres ponents en qu de segur serà un llibre que motivarà a reflexionar en aquesta necessitat que pertoca primer de tot a l’església.

Van assistir cares reconegudes d’entitats socials d’església, com el director de Càritas Barcelona, Salvador Busquets o Eduard Sala, cap d’acció social de l’entitat i també antic col·laborador de Sor Genoveva a la Fundació Lluisa Marillac. Aquests i molts més que han percebut aquesta necessitat de fer arribar a Jesús.