Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Nova edició de les Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi

Bisbe Taltavull: “En aquest moment fa falta replantejar-se moltes coses. La nova evangelització demana nous tipus de presència de la catequesi, noves maneres d’actuació"

Del 30 de juny al 2 de juliol tindran lloc a la Residència Universitària Manyanet, C/Entença 307,  les XIII Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi. Aquesta nova edició portarà el títol “El responsable de la catequesi, missioner”.

El Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC) és un dels principals organismes que té l’Església de Catalunya que coordina tot el que fa referència a la catequesi de les diferents diòcesis. “Hi ha un delegat diocesà en nom de cada bisbat, de cada bisbe,  i és en el SIC a on es reuneixen junt amb altres experts que es dediquen a la confecció de materials o altres comandes”, explica el bisbe Sebastià Taltavull, president d’aquesta institució.

La societat ha patit canvis i la catequesi s’hi ha d’adaptar.  “En aquest moment fa falta replantejar-se moltes coses. La nova evangelització demana nous tipus de presència de la catequesi, noves maneres d’actuació, sobretot demana un nou ardor”, remarca. El bisbe auxiliar de Barcelona pensa que és el moment de catequistes renovats, nous evangelitzadors, persones que des de diferents àmbits anunciïn l’evangeli partint d’una realitat concreta.

Programa

Les jornades transcorreran des del dilluns fins el dimecres. Durant aquests tres dies els participants podran gaudir d’interessants ponències com Evangelii Gaudium i l’anunci de l’Evangeli, a càrrec del Dr. Salvador Pié, o altres que es centraran en els diferents papers del responsable de catequesi: coordinador, animador i acompanyant, presentades per Pere Borràs, Jonquera Arnó i Lluís Tarín, de l’Equip de Jesuïtes Educació, o la conferència Testimonis del Senyor, segon catecisme d’iniciació cristiana d’infants i adolescents, per Joan Maria Amich, membre del SIC.

Inscripció

Per a participar en les XIII Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi i obtenir informació sobre els preus, passos per a formalitzar la inscripció i escollir la modalitat desitjada es pot realitzar a través d’aquest enllaç de la pàgina oficial del SIC.