Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Tarraconense

Nous formadors al Seminari Major Interdiocesà

L’Arquebisbe de Tarragona i els Bisbes de les 6 diòcesis sufragànies de la Tarraconense han nomenat per tres anys: Mn. Jaume Gené Nolla, Mn. Gabriel Casanovas Vila i Mn. Javier Vilanova Pellisa

L’Arquebisbe metropolità de Tarragona i els Bisbes de les 6 Diòcesis sufragànies de la Província Eclesiàstica Tarraconense (que comprèn les Diòcesis de Tarragona, Girona, Lleida, Solsona, Tortosa, Urgell i Vic) han nomenat per tres anys el nou Equip de Formadors del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. Aquest estarà format per Mn. Javier Vilanova Pellisa, com a Rector, Mn. Gabriel Casanovas Vila, com a Vicerector, i Mn. Jaume Gené Nolla, com a Director espiritual. El Bisbe delegat per a acompanyar el Seminari continuarà essent Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell i President de la Comissió de Seminaris i Universitats de la Conferència Episcopal Espanyola.

Nous docents

Mn. Javier Vilanova Pellisa (La Fatarella – Tarragona, 1973) és prevere del bisbat de Tortosa des de 1998. Rector del Seminari Diocesà de Tortosa, Delegat diocesà de Catequesi i de Pastoral Vocacional, Membre del Consell Presbiteral i Rector de les parròquies d’Alfara de Carles i del Sagrat Cor de Jesús de la Raval de Cristo (Roquetes). Des de feia dos anys era el Director espiritual del Seminari Major Interdiocesà. És missioner de la Misericòrdia per nomenament del Papa Francesc.

Mn. Gabriel Casanovas Vila (Rubí – Barcelona, 1978) és prevere del bisbat d’Urgell des de 2016, Vicerector del Seminari diocesà d’Urgell i Subdelegat diocesà de Joventut. És Mestre d’Educació especial, i està cursant el Grau en Història, Arqueologia i Arts cristianes a la Facultat Antoni Gaudí de l’Ateneu St. Pacià de Barcelona. És Membre del Secretariat del Consell Presbiteral i prevere adscrit a la Parròquia de St. Ot de La Seu d’Urgell.

Mn. Jaume Gené Nolla (Vinyols i Els Arcs – Tarragona, 1972) és prevere de l’arquebisbat de Tarragona des de 1999, recentment nomenat nou Rector del Seminari de Tarragona. És llicenciat en Teologia per la Facultat de Teologia de Catalunya i Batxiller en Música Sacra pel Pontifici Institut de Música Sacra de Roma. Va ser Rector del Seminari Menor de Tarragona i actualment és Arxiprest, Membre del Consell Presbiteral i responsable de les Parròquies d’Altafulla i de Vespella, la Nou i la Riera de Gaià. És missioner de la Misericòrdia per nomenament del Papa Francesc.

Font: Gabinet d’Informació de l’Església de Catalunya