Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

Només l'amor pot guarir

Segona Jornada d'Animadors Interdiocesana sobre l'acompanyament de misericòrdia i amor cap els joves ferits a la societat actual

Dissabte passat va tenir lloc la segona Jornada d’animadors interdiocesana, organitzada pels delegats de joventut de les diòcesis catalanes. El lema era, seguint una expressió del papa Francesc, “cridats a ser instruments de misericòrdia”. Si hi ha un col·lectiu ferit avui és el dels joves. Per aquest motiu el tema a tractar va ser com acompanyar des de l’Església i les parròquies, moviments i escoles aquests joves que ens arriben amb ferides afectives, psicològiques i socials.

Acompanyar i “restaurar” el joves

Un centenar d’animadors de tota Catalunya van trobar-se al col·legi major Lestonnac. La jornada va iniciar-se, després de la pregària inicial, amb una taula rodona amb la psiquiatra juvenil i religiosa Mar Alvarez, el mercedari Josep Maria Carod i en Lluís Plana, delegat de joventut de la Seu d’Urgell. Tots van destacar el paper que té l’església en aquest camp. Sobretot perquè si bé potser l’església no està formada per professionals en àrees d’acompanyament, sí que pot oferir als joves una estimació i amor que sovint no troben en altres institucions. I aquest amor i misericòrdia cap als joves ferits és la seva gran aportació, per la capacitat de restaurar els joves d’avui, sovint víctimes de l individualisme i la societat de consum. Dos testimonis de joves que vam veure així ens ho mostraren.

Després de dinar plegats la tarda va continuar amb diversos tallers, on els animadors van poder escoltar com una persona que acompanya persones amb problemes donava pistes de com acompanyar i guarir els joves de les parròquies. El padre Willy, religiós acompanyant de joves de bandes a Hondures, joves ex-drogaddictes del Cenacle, Reyes Barragan, experta en acompanyar espiritualment persones amb problemes psicològics, Ester Bosch, treballadora social a Llar de pau on acullen dones del carrer, César Marcos, director del Centre Obert Don Bosco, el germà Manel, marista treballa amb centre de joves i Federico, treballador social.

La jornada va finalitzar amb l’eucaristia presidida pel bisbe Francesc Pardo, encarregat de l’àrea de joventut de la CET. Una eucaristia on vam tenir molt present els joves als quals som enviats a ser instruments de la misericòrdia de Déu.

Els assistents van sortir molt contents, amb ganes de posar en pràctica allò treballat, i conscients de la gran responsabilitat i alhora privilegi que tenim com animadors de joves de poder acompanyar i guarir les ferides dels joves, esdevenint així instruments de misericòrdia. Ja esperant la tercera jornada pel 2017.