Nomenaments d’àmbit interdiocesà

Els bisbes catalans designen al nou consiliari general de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya i el director del Secretariat Interdiocesà de Pastoral Obrera de Catalunya

Mn. Robert Baró Cabrera i Mn. José Rodado León, preveres de la nostra arxidiòcesi, han estat nomenats pels bisbes catalans com a nou consiliari general de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya i com a director del Secretariat Interdiocesà de Pastoral Obrera de Catalunya, respectivament.

Els nomenaments s’han concretat a la reunió número 229 de la Conferència Episcopal Tarraconense, celebrada al Centre d’Espiritualitat Maria Immaculada de Tiana i al Seminari Conciliar de Barcelona durant els dies 11 i 12 de febrer.

Mn. Robert Baró Cabrera, que serà consiliari al trienni 2019-2022, va néixer a Sabadell el 25 de gener de 1971. Va fer els estudis eclesiàstics a la Facultat de Teologia de Catalunya i és llicenciat en Teologia. És també llicenciat en Història per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Fou ordenat prevere a la catedral de Barcelona el 4 de juny de l’any 2000. Ha estat rector de la parròquia francesa de la Mare de Déu de Lourdes i ha col·laborat en la pastoral de diverses parròquies: Santa Cecília, Santa Eulàlia de Vilapicina, Sant Vicenç de Sarrià i Santa Maria del Taulat. Ha estat secretari particular del  Cardenal Lluís Martínez Sistach i és consiliari de diverses associacions laïcals. Especialitzat en Arqueologia i Art Sagrat, és director del Secretariat de Patrimoni Cultural del nostre Arquebisbat.

José Rodado Leon va néixer a Alhambra, Ciudad Real, al 1961. És capellà obrer de l’arxidiòcesi de Barcelona. Actualment és adscrit a les parròquies de Santa Bernardeta (de Torre Baró) i Sant Marc (de Vallbona) de Barcelona. És membre de l’Associació de Sacerdots del Prado i del col·lectiu de Capellans Obrers. Sempre ha exercit el seu ministeri sobretot en barris obrers i populars i en els moviments obrers com el MIJAC, JOC i ACO. Actualment és consiliari de l’ACO i la JOC de la zona de Nou Barris de Barcelona. Fins el curs passat ha estat el delegat diocesà de Pastoral Obrera de Barcelona.

14 Juny, 2019
L’ARA i la Fundació La Caixa donen 20.000 euros a Santa Anna i a l’Hospital Sagrat Cor per la seva tasca en l’hospital a peu de carrer