Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Mons. Taltavull: “La nostra oferta no es correspon amb la demanda”

El bisbe auxiliar de Barcelona va participar en el IV Seminari d’Estudi sobre el Catecumenat organitzat pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears

“Infants i adolescents no batejats en la catequesi”. Així es titula el IV Seminari d’Estudi sobre el Catecumenat organitzat pel secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears al Seminari Conciliar de Barcelona.

L’acte va comptar amb la participació del bisbe auxiliar de Barcelona i president del SIC, Mons. Sebastià Taltavull, el delegat de Litúrgia de Sant Feliu de Llobregat, Mn. Xavier Aymerich i el responsable per al Catecumenat del SIC, Mn. Felip-Juli. Aquesta iniciativa va servir per veure el moment actual de catecumenat i explicar com s’ha de realitzar tot el procés davant una nova realitat.

Una nova realitat

“Abans normalment la gent es batejava de petit, quan encara no es té ús de la raó. Ara ens trobem amb moltes peticions de bateig a partir d’aquestes edats i també d’edat adulta. Es tracta de com fer el bateig, preparar-lo, organitzar tot entorn el bateig per quan tenen aquesta edat”, va apuntar el bisbe Taltavull.

Per fer-ho en format de seminari, el bisbe Taltavull va interactuar amb els responsables de catecumenat de diòcesis i parròquies i tots els presents a la Sala Sant Jordi. Un diàleg que va servir per aprofundir i enriquir les conclusions que es van extreure de la conferència.

“He donat unes pautes estadístiques i després he exposat com nosaltres desde les nostres parròquies acollim aquests infants, adolescents i les seves famílies. A partir d’aquí, l’altra pregunta que he fet és què oferim nosaltres, ja que moltes vegades la nostra oferta no es correspon amb la demanda”, va analitzar.

El paper de la litúrgia

Per altra banda Mn. Aymerich va explicar el paper fonamental de la litúrgia en el camí catequètic dels infants que s’han d’arribar a batejar i com aquesta és alhora un repte i un ajut en aquest procés. “En el catecumenat les celebracions litúrgiques tenen un paper fonamental, ja que no només és un itinerari catequètic sinó que també litúrgic. Hi ha una sèrie de passos en aquest camí que no són de contingut de catequesi sinó que són celebracions. Nosaltres creiem que en la litúrgia, en la celebració, és on hi ha el nucli de la vida cristiana. ”, va apuntar.

És un moment de reptes per l’Església, on tal com va dir Mn. Termes, delegat de catequesi de l’Arquebisbat, no s’ha de fer una catequesi de Zara, Corte Inglés i HM, sinó que s’ha de buscar una manera d’apropar-se a la gent personalitzada, una catequesi de sastre.

“És el que correspon al catecumenat, oferir un camí d’aprofundiment en la fe cristiana, de celebració, d’incorporació a l’Església, un camí en el que tots donem gràcies a Déu per haver acollit el do de Déu”, va remarcar Mn. Felip-Juli. Va ser un diàleg que servirà a l’Església per donar un pas endavant davant una nova realitat creixent davant la qual no se li pot donar l’esquena.