Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Mons. Sebastià Taltavull: “Un aire fresc que pot donar tot de respostes a qui les busca”

La llibreria Claret presenta el llibre "Hermanita Magdeleine. Escritos esenciales" sobre la germana fundadora de les congregació Les Germanetes de Jesús

Aquest dijous 15 de setembre s’ha presentat a la llibreria Claret el llibre Hermanita MagdeleineEscritos Esenciales, que exposa el pensament d’aquesta religiosa francesa que va voler viure una vida contemplativa al costat de Jesús. A l’acte, van assistir-hi el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull, el mestre i cineasta, Octavi Royo i la Germana Josefa Falgueras

Un llibre amb respostes

El llibre és un recull dels escrits de la germana Magdeleine, els quals es trobaven als arxius privats de la seva congregació, la Fraternitat de les Germanetes de Jesús. A partir d’aquesta selecció que han fet les mateixes germanes de la congregació, es mostra l’interior de la GrnaMagdeleine, que dona pas a una reflexió pròpia per al lector. El relat reflecteix l’autora dels escrits, una dona que obre un camí de deixebles i companys del seu “molt estimat Germà i Senyor Jesús”, tal com es diu en el llibre.

El bisbe Mons. Sebastià Taltavull, va presentar aquest llibre, com una guia per tot lector que vulgui trobar-se amb Jesús, que “presenta el pensament i l’espiritualitat d’aquesta religiosa, que mostra un aire fresc que pot donar tot de respostes a qui les busca”. “Llegint el llibre- explica Taltavull- aconseguim posar-nos en contacte amb el somni i el projecte d’una dona que es va avançar al Concili i de la que podem dir que la vida religiosa ja no és igual a partir d’ella”.

Llevat integrador

La clau de tot el seu pensament, segons Taltavull, la importància que dona a la figura evangèlica del llevat, el testament que ella ha deixat a les germanes de la seva congregació i que es transmet amb la lectura de llibre.Es tracta del seu llegat a les altres germanes de la congregació, a qui els diu “Testimoni de Jesús, viuràs mesclada amb la humanitat com el llevat en la massa”, cita Taltavull. La paraula “llevat”, que “unint-se amb la massa- explica el bisbe- esdevé ferment de la transformació personal, col·lectiva, i global”.

Durant la seva intervenció, va descriure a la GrnaMagdeleine com una persona que amb tot el seu testimoni “ha construït fraternitat, que ha anat edificant nous ponts entre uns i els altres i ha anat eliminant tot allò que separa o divideix”, va dir Taltavull.