Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Mons. Omella: “Volem arribar fins al final, surti el que surti. Anem a totes i volem netejar la situació”

Transparència absoluta per part de l’arquebisbe de Barcelona davant les presumptes irregularitats de l’apoderat de la Pia Unió dels Germans Missioners dels Malalts Pobres

L’arquebisbe de Barcelona, Mons. Omella, i el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Taltavull, han comparegut, aquest dijous a la tarda, davant la premsa per clarificar i denunciar les presumptes irregularitats que han tingut lloc a l’Associació de Laics dels Germans Missioners dels Malalts Pobres per part del seu ecònom. Mons. Omella ha estat així de contundent: “Ens van arribar unes informacions i denúncies d’actuacions irregulars i delictives de diners -tot i que pot ser hi podria haver més- i parlant amb el bisbe auxiliar, vam prendre la decisió de nomenar un comissari per a l’associació privada de fidels de dret diocesà que són els camils. El germà ha estat expulsat i volem arribar fins al final dels fets. El que ens preocupa no és el que hagi fet el germà sinó que pensem en els pobres que ells atenen: els hem de protegir i hem de tranquil·litzar les famílies i no deixar sols ni als malalts ni als vells”.

L’arquebisbat de Barcelona, acusació particular

Mons. Omella, després de rebre algunes denúncies particulars, va decidir nomenar un comissari –representant de l’arquebisbe- perquè investigués el cas. Totes aquestes dades i tot allò que va poder investigar el comissari es va presentar als Mossos d’Esquadra, que aquest migdia han procedit a la detenció de l’ecònom de l’associació de fidels. Tota la documentació està ja en mans dels tribunals i la diòcesi ha decidit comparèixer davant del jutge com a acusació particular. Mons. Omella ha donat instruccions als tribunals que s’arribi fins al final, que tot quedi destapat: “Volem que s’aclareixi tot el que hi ha al darrere. Nosaltres anem a totes i volem que surti tot. Volem que surti i no callar perquè volem netejar aquesta situació”. De moment, no hi ha cap denúncia que no sigui per frau però encara no se sap l’extensió exacta del cas.

L’arquebisbat de Barcelona vol garantir, sobretot, l’atenció a tots els discapacitats i persones grans que estan en mans de l’associació, que cuida a uns 60-70 avis i que té una gran tradició al Guinardó. L’Associació de Laics dels Germans Missioners dels Malalts Pobres –formada per sis germans a Barcelona i amb una altra comunitat a Vigo- està composta per laics i, per tant, tot i que se’ls anomeni germans, no són religiosos perquè no fan vots de pobresa, obediència ni castedat. Amb aquesta actuació tan ràpida, l’Arquebisbe de Barcelona aposta per la tolerància zero i la transparència absoluta.