Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Arquebisbe Omella

Mons. Omella: “Tota persona és un fi en si mateix i objecte de la màxima dignitat”

L'arquebisbe protagonitza el dinar-conferència-col·loqui de Barcelona Tribuna amb una conferència sobre la necessitat d'una economia a l'alçada de la persona

l’Arquebisbe Mons. Joan Josep Omella va assistir a l’Hotel Palace de Barcelona per protagonitzar el dinar-conferència- col·loqui de Barcelona Tribuna davant de personalitats del món econòmic, social, cultural i científic, en aquest cas, també religiós. Tots ells van assistir-hi per escoltar la conferència de l’arquebisbe titulada “Per una economia amb valors al servei de les persones“.

Economia justa

L’arquebisbe va introduir la ponència explicant allò que li inquietava i el preocupava de la societat, concretament la barcelonina, on avui dia les taxes d’atur es mantenen afectant el futur dels joves, i on la possibilitat de tenir una feina digna no està a l’abast de tothom. En aquesta línia, per tal d’interpel·lar els presents va preguntar-los: “¿Que podem construir tots junts? Que podem fer per tal de generar feina digna per aquelles persones que no desitgen caritat sinó justícia?” Va demanar als presents un nou plantejament de negoci, fent una crida per una economia social, que més enllà dels beneficis i el poder, posi al centre a la persona.

“Déu ens ha escollit per a una missió molt especial a tots i cada un de nosaltres -va exposar Omella- la de col·laborar amb Ell per un món més digne que posi en el centre la dignitat d’una persona“. Va insistir en què “ser empresari o estar a la direcció d’una empresa implica, també, treballar per corregir la situació” i va demanar a tots “unir forces amb els polítics, empresaris i institucions socials per reconvertir la situació”.

Va aportar diferents aspectes des de l’Evangeli i l’humanisme cristià perquè els caps empresarials, financers, jurídics, universitaris, i tots aquells que tenen a les seves mans la construcció del territori vetllin pel benefici de les famílies, dels joves, dels més desvalguts i el món que ens envolta. “Ser empresari, abans d’un significat professional, té un significat humà”, va dir l’arquebisbe, el qual va voler deixar clar que “tota persona és un fi en si mateix i objecte de la màxima dignitat”.

Tolerància zero

Després d’una pausa per dinar, es va donar pas al torn de preguntes, on Mons. Joan Josep Omella va respondre a diverses qüestions, entre aquestes, el tema del dia respecte a el presumpte delicte d’abusos per part d’un laic a l’Escolania de la parròquia de la Sagrada Família.

En declaracions posteriors va remarcar per part de l’església es mostra amb un missatge clar. Aclarint, en primer lloc, que es tracta d’un laic i per tant va per la via civil, i que per part de l’Església es diu “tolerància zero”. També va explicar que, segons el parlat amb el rector de la parròquia, s’apartarà al presumpte abusador de l’Escolania i de la responsabilitat d’acompanyar els nens”.

Va fer una crida a tota la societat a reaccionar davant aquests delictes, ja que no només afecta l’església, sinó també les famílies i les escoles, i cal tractar-ho sense banalitzacions, sempre posant la víctima al centre.

Sigles de l’Evangeli

D’altra banda, també se li va preguntar sobre la situació actual de Catalunya en què Omella va mostrar-se disposat a caminar al costat del poble secundant el document d'”Arrels cristianes de Catalunya” i separant la política i la religió. Segons va dir a l’església els pertoca “caminar amb el poble” i lo altre als polítics, ja que es va mostrar com un “pastor jo no vinc amb les sigles d’un partit polític sinó amb les de l’Evangeli”.