Mons. Omella “Rentar els peus és viure la misericòrdia”

L’arquebisbe, Omella ha celebrat el Dijous Sant assenyalant que en l’Any de la Misericòrdia tots hem de fer signes reals i palpables com “rentar els peus” per mostrar l’amor de Déu.

Acompanyat del bisbe Sebastià Taltavull i els membres del Capítol catedralici l’arquebisbe Juan Josep Omella a presidit a la Catedral de Barcelona l’inici del Tridu Pasqual amb el pòrtic de la Cena del Senyor.

L’arquebisbe, que ha rentat els peus als escolans de la Catedral, reflectint el gest que Jesús va fer amb els apòstols ha posat èmfasi en les seves paraules recordant que els que fa Jesús es donar-nos exemple per tal que tots nosaltres  fem el mateix en actitud de servei. En l’Any de la Misericòrdia, el nostre pastor, ha convidat a tots els diocesans que viure les obre de misericòrdia tal com si fóssim el mateix Jesús rentant els peus aquells germans nostres necessitats .

També ha recordat que participar en  l’eucaristia, que Jesús instaura en el darrer sopar amb els apòstols, ens obliga, no sols a una vida de pregària, pietat i unció, sinó també i sobre tot a ser testimonis vius del Crist verament present  en el pa i el vi, convertits en el Cos i Sang del Senyor, i que això ha de notar-se en les nostres vides no sols amb paraules sinó sobre tot en bones accions. Que la nostra vida sigui un exemple que interrogui als qui ens envolten. Com deia Sant Francesc d’Assis “predica l’evangeli tothora i si cal fes-ho amb paraules”.

Acabada l’eucaristia, l’arquebisbe, ha traslladat el Santíssim sagrament a la capella del Crist de Lepanto on ja era disposat el “monument”, on s’ha fet una vetlla de pregària a Crist verament present en les espècies eucarística i tots els present han resat completes.

23 Juliol, 2019
Qui van ser els avis de Jesucrist? A continuació expliquem algunes de les tradicions que es coneixen dels dos sants celebrats el 26 de juliol
23 Juliol, 2019
Entrevista a l'advocat Enric Mas, nou vice-governador general de l’Orde del Sant Sepulcre per Llatinoamèrica