Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Mons. Omella: “Hem de buscar tot allò que ens uneix i no el que ens divideix”

L'arquebisbe de Barcelona visita per primer cop el Centre Cultural Islàmic de Catalunya al barri del Clot i coneix a la comunitat islàmica

L’arquebisbe de Barcelona, monsenyor Joan Josep Omella, ha visitat juntament amb el bisbe auxiliar, monsenyor Sebastià Taltavull, el Centre Cultural Islàmic Català (CCIC), convidats per la comunitat islàmica a Barcelona.

La trobada va tenir lloc el passat divendres al centre de la comunitat, ubicat al barri del clot, on el president i imam del CCICSalim Benamara, va rebre’ls a l’entrada juntament amb altres membres.També els acompanyava en la visita monsenyor Michael L. Fitzgeraldexnunci apostòlic a Egipte, que estava a Barcelona amb motiu de la presentació d’un llibre sobre les parelles mixtes islamocristianes.

Visita

Omella i Taltavull van visitar les instal·lacions del centre, acompanyats de Benamara i els diferents responsables, els quals van explicar cada una de les tasques que s’hi desenvolupen. Van entrar a la biblioteca on l’arquebisbe va fullejar alguns llibres i van entrar al lloc de culte. Descalçats, com a senyal de respecte, van baixar a l’oratori on acudeixen a resar diàriament els membres de la comunitat islàmica de Barcelona. L’imam va explicar a l’arquebisbe com funcionava el sistema de pregària segons els diferents horaris establerts.

L’arquebisbe va agrair l’hospitalitat i va destacar la necessitat d’unió entre les dues religions. “L’hospitalitat és una de les columnes de la fe islàmica. A la fe cristiana també tenim aquesta hospitalitat, tan important en la paràbola del bon samarità”.

Omella va destacar com ara més que mai, en la situació que envolta la societat “hem de buscar tot allò que ens uneixi i no que ens divideix”. Tal com va dir, tant de bo siguem ponts d’unió i comunió entre tots”.Tanmateix, es va mostrar a la seva disposició per ajudar la comunitat islàmica i per a caminar junts en aquest propòsit.

Llibre d’Honor

L’iman, que va advocar també per “la convivència pacífica de les religions”, va prestar el llibre d’honor a l’arquebisbe per tal que hi dediques unes paraules, les quals, un cop escrites va llegir a tots els presents:

“Visito con gozo esta mezquita y a todos los hermanos de esta comunidad islàmica de Barcelona y CataluñaAgradezco su hospitalidad y pido para todos la bendición “baraka” de dios para todos. Que Dios llegue a todos los corazones i seamos todos instrumentos de paz”.

Porta oberta

Salim Benamara va donar-li,en representació de tots, un obsequi com a record de la seva visita, una primera trobada que mantindrà una porta oberta a Barcelona entre les dues religions, tal com Joan Josep Omella va declarar. “Una vegada s’obre la porta d’una casa, com es diu a Catalunya, queda oberta per sempre”. Va destacar l’objectiu comú que s’havia parlat amb l’imam de “treballar tots per la pau”, “hi ha molts problemes al món, però, una cosa són els terroristes i l’altre la religió islàmica, i viure aquesta fraternitat en el món és molt important, i uns ho volen viure i els altres també, va dir.

Un copa i unes pastes va traçar el final, on l’arquebisbe va poder tastar algunes delícies típiques i brindar per aquesta presa de contacte en fraternitat.