Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Mons. Joan Josep Omella: “Que parlem menys, que fem gestos… volem passos d'acostament a la comunió”

La Catedral de Barcelona acull la Pregària per a la unitat dels cristians en el 60è aniversari de la presència pública de l'ecumenisme al país

Com cada gener, a principis d’any, va tenir lloc la tradicional Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians a la Catedral de Barcelona. Aquesta va acollir una Celebració Ecumènica presidida per l’arquebisbe Mons. Joan Josep Omella presidida juntament amb el Bisbe Auxiliar Sebastià Taltavull i els representants de les diferents confessions cristianes, entre aquestes, la comunitat ortodoxa romanesa, sèrbia, armènia, russa i del Patriarcat de Constantinoble, d’una branca de l’anglicanisme, i de pastors protestants, entre ells de l’Església Evangèlica de Catalunya, del Consell Evangèlic de Catalunya o l’Església Hillsong.

Antecedents ecumènics

“Fa 60 anys que es va fer públicament present l’ecumenisme espiritual al país”. Així va començar introduir la pregària per a la Unitat dels cristians Monsenyor Jaume González Agápito, delegat d’ecumenisme de Barcelona. Aquest, va fer esment dels iniciadors d’aquest desig de diàleg interreligiós, iniciat a França, a Lió, i estés a Catalunya per Joan Misser, Narcís Saguer i el caputxí Joan Botan, present a la celebració, i a qui es va dedicar un aplaudiment.

En senyal de diversitat van participar cada un dels representants en diferents moments de la pregària, que va constar de la Paraula, diverses oracions, i el moment més solemne, quant es dóna l’abraçada de Pau.

L’Evangeli es va proclamar en Català i Grec, cantat per l’Arximandrita de la parròquia ortodoxa i Grega. Un detall encaminat a contribuir en la unió dels cristians, cristians diferents, però encaminats tots a proclamar les grandeses del Senyor.

Homilia

Omella durant l’Homilia va animar a tots a veure i escoltar al germà i a Déu, que ens demanen unitat i fraternitat. “Que parlem menys, que fem gestos, signes, volem passos d’acostament a la comunió. Escoltem i estimem més als germans, que estan al nostre costat, i acostem-més al cor de Déu, i dels germans i demanem-li ara en uns segons de silenci, que demaneu “al Pare en nom meu i us ho donaré”.

Omella es va mostrar amb el “cor ple d’alegria” per poder estar Tots Reunits, i pregant junts. “Dono gràcies a Déu per aquest pas enorme de resar junts, d’estar junts i de adonar-nos que el que la història ha fet durant tants segles nosaltres no ho podem refer i reconstruir en un dia, això ens sobrepassa”.

També, però, va recordar que cal mantenir aquesta unió amb actes i fets, i no només amb les paraules. “Estem molt donats a la paraula i poc als fets. Que parlem menys, que fem gestos, signes, volem passos d’acostament a la comunió. Escoltem i estimem més als germans, que estan al nostre costat, i acostem-més al cor de Déu, i dels germans”.