Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Mn. Trèmols i Mn. Labori, els dos nous diaques de l’Església de Barcelona

En una cerimònia presidida pel Cardenal Sistach, els dos seminaristes van ser revestits amb l’estola creuada i la dalmàtica sota l’atenta mirada i suport de familiars, amics, formadors i companys

L’Església arxidiocesana de Barcelona ja compta amb dos nous diaques al seu servei: Mn. Melcior Trèmols, que començarà el seu servei diaconal a la Basílica de la Puríssima Concepció, i Mn. Marc Labori, que ho farà a Sant Josep de Badalona. El Cardenal Arquebisbe de Barcelona, Dr. Lluís Martínez Sistach, va ordenar-los diaques el passat diumenge a la Sagrada Família, en el context del Dia de Sant Josep, en una celebració en què van assistir més de cinquanta preveres i diaques. Mn. Trèmols i Mn. Labori, que estan preparant-se per a ser sacerdots al servei de l’arxidiòcesi, van comptar amb el suport de familiars, amics i feligresos de les parròquies on serveixen, que no van voler perdre’s un dia tan important per als nous ministres de l’Església de Barcelona.

Processó de Sant Josep

Els joves de Sant Josep van sortir en processó amb la imatge de Sant Josep dels Pobres des de la parròquia Santa Maria de Gràcia. Des d’allà van recórrer els carrers principals fins arribar a la Sagrada Família, on va restar en el presbiteri durant tota la celebració.

En l’inici de l’eucaristia, el Cardenal Sistach va destacar que, propers a la festivitat de Sant Josep, “aquesta església va ser construïda per l’Associació de Devots de Sant Josep i volem ser fidels a la iniciativa que ha permès aquesta bellesa”.

La vocació de Déu

En l’homilia, l’Arquebisbe de Barcelona va seguir les línies de la seva exhortació pastoral ‘Senyor, què maneu que faci jo?’ amb motiu del Dia del Seminari i va instar als joves a preguntar-se què vol Déu d’ells: “Cada noi cristià ha de pensar algun cop a la vida si Déu el crida per ser sacerdot, religiós o casat. Escoltant què vol Déu d’un mateix i acceptant-ho és com som plenament feliços ja que realitzem en la nostra vida allò que Déu des de tota l’eternitat ha pensat per a cadascú”.

I va posar a Marc Labori i a Melcior Trèmols com a exemples de persones que segueixen la seva vocació: “Els nostres germans Melcior i Marc ens ajuden a considerar la nostra vida com un do de Déu que Ell ens concedeix per tal que realitzem la vocació que ens dóna”.

Ritu de l’ordenació

En primer lloc, els qui havien de ser ordenats van manifestar el seu compromís davant del bisbe i de tot el poble de Déu de complir el ministeri de diaca tal com ho vol l’Església. Després, Labori i Trèmols van prometre obediència al bisbe. Minuts més tard, els dos es postraven a terra com a signe d’humilitat i pregària mentre tots els assistents invocaven als sants i santes demanant per a ells la gràcia de Déu.

El moment central de les ordenacions va ser quan el bisbe va imposar-los les mans al cap en silenci. Es tracta d’un gest dels mateixos apòstols i continuà amb la pregària d’ordenació. Això són els signes que fan que els candidats rebin el do de l’Esperit Sant per viure el ministeri de diaques. Un cop ordenats, els seus companys els van revestir amb l’estola creuada i la dalmàtica, per tal que es vegi exteriorment quin és el seu ministeri. Com a signe de l’ofici diaconal de proclamar l’Evangeli en les celebracions litúrgiques i de predicar, de paraula i obra, la fe de l’Església, el Cardenal Sistach va entregar-los els llibres de l’Evangeli. Amb el bes de pau del bisbe es va segellar l’acceptació dels nous diaques com a col·laboradors seus.

Finalment, els altres diaques presents van saludar als nous ordenats, tot acollint-los en l’orde dels diaques.

Pel seminari

La col·lecta d’aquesta missa va anar destinada al Seminari Conciliar de Barcelona, per tal que pugui formar més ministres al servei de l’arxidiòcesi.

L’eucaristia va finalitzar amb unes paraules dels dos nous diaques, que van voler agrair al Cardenal, als formadors del seminari, a les comunitats parroquials i als familiars, el suport que els havien donat en tot moment. El salm “Serviu al Senyor amb alegria” cantat per Mn. Labori i Mn. Trèmols va arrencar una gran ovació que va posar punt i final a la celebració.