Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Mn. Bacardit: “L’Esperit del Senyor és el que ens fa estar al costat dels últims d’aquest món”

El Delegat Episcopal de Càritas Diocesana de Barcelona ha repassat la dilatada història de la institució, els nous reptes de futur, i els valors que la caracteritzen

Càritas compleix 70 anys. Per aquest motiu, el Delegat Episcopal de l’entitat de l’Església catòlica, Mn. Salvador Bacardit, ha repassat la dilatada història de la institució, així com també els nous reptes i projectes de futur.

La que actualment es coneix com a Càritas Diocesana de Barcelona, va néixer l’any 1944 sota una altra nomenclatura. “Càritas Diocesana va tenir els seus inicis a l’Arquebisbat de Barcelona, just al despatx que actualment ocupa el bisbe auxiliar. Es deia Secretariat Diocesà de Beneficència Social”, explica Mn Bacardit. Durant aquells anys, sota la direcció del beat Pere Tarrés, es va generar l’embrió d’una institució que posteriorment passaria a convertir-se en Càritas Diocesana de Barcelona.

Aquest creixement, aquesta llarga trajectòria de la institució, ha estat possible gràcies a uns valors molt definits. “La nostre línia d’actuació arrenca de Jesucrist: l’Esperit del Senyor és el que ens fa estar al costat dels últims d’aquest món, que seran els primers en el regne de Déu”, afirma Mn Salvador Bacardit.

Aquests valors evangèlics són els que han impulsat a Càritas a treballar per la fraternitat i la justícia. “El que ens distingeix com a institució és la manera d’aproximar-nos a la gent, d’acollir-los, que se sentin germans i estimats pel mateix Déu”, remarca el sacerdot català.

Projectes de futur

Càritas diocesana té una sèrie de projectes en via de desenvolupament que pretenen ampliar el ja estret compromís amb els més necessitats. S’ha creat un programa d’inserció d’atur juvenil amb pràctiques a empreses incloses,  un servei de mediació de l’habitatge per tota la gent que ha patit situacions de desnonament, programes contra la pobresa infantil a través de projectes de inserció social dels seus progenitors i finalment un programa de “feines amb cor”, un conjunt d’empreses que col·laboren amb Càritas que faciliten la inserció laboral.

Exposició Càritas 70 anys. Un NO per a ningú

Càritas Diocesana de Barcelona dóna a conèixer l’acció social que ha desenvolupat al llarg de 70 anys amb una exposició al Palau Robert de Barcelona. La mostra, amb el títol “Càritas, un No per a ningú. 70 anys”, es pot visitar del 3 de març al 27 d’abril del 2014, a la Sala 4 de les Cotxeres.

“Pot ser una bona oportunitat perquè la gent conegui la feina que s’està fent. La confiança que s’ha guanyat Càritas durant aquests anys ha estat fruit de molts esforços. És una oportunitat de demanar encara més col·laboració”, conclou Mn. Bacardit.