Més de 500 persones a la 1a Fira d’Ocupació

Càritas Diocesana de Barcelona impulsa una acció pionera al tercer sector que posa en contacte persones que cerquen feina i empreses que ofereixen llocs de treball

Prop de 600 persones han assistit a la primera Fira d’Ocupació «NO m’ATURo» de Càritas Diocesana de Barcelona. Totes elles han assistit posant a prova les eines i els coneixements obtinguts del projecte d’inserció laboral Feina amb Cor. Així, acompanyen a les persones durant un període de sis mesos per tal que puguin inserir-se al mercat laboral.

“Brindar noves oportunitats laborals a persones ateses per Càritas que es troben desocupades”. Aquest és l’objectiu amb el qual iniciava l’entitat aquesta fira. Grans cues, currículums endreçats per aconseguir entrevistar-se amb les 13 empreses socialment responsables que han obert les seves portes i el seu cor als qui busquen feina. Entre les quals n’hi havia de turístiques (Hotel Crowne Plaza, Catalunya en Miniatura); dedicades a la cura de les persones grans (Cuideo); o de la neteja (Eulen); a més d’altres com Acciona, Optima, el Grup RB, Fem Fundació esclerosi múltiple, Grupo Temporeing, el Gremi de la Indústria i Comunicació Gràfica de Catalunya, Bigwig Consulting, ADAVANT i ACCENT SOCIAL. Durant la jornada, les persones participants s’han entrevistat amb les empreses, han entregat currículums i han conegut de primera mà les demandes del mercat laboral.

4.000 noves oportunitats laborals

Càritas, també ha celebrat que 4.000 persones han trobat feina gràcies a l’acompanyament de Feina amb Cor. El projecte iniciat el desembre de 2013 ha acompanyat a més de 6.000 persones en aquests sis anys, i més del 70% de les persones estaven treballant al finalitzar el programa. Un d’aquests exemples és el Carlos, el número 4.000 que s’ha mostrat il·lusionat per la fita.

#FeinaAmbCor

A Feina amb Cor, la persona disposa d’un assessor que el guia durant tot el procés laboral, participa en accions grupals en les quals adquireix i potencia les competències, realitza simulacres d’entrevistes i assisteix a diferents sessions on cerca feina de manera activa, constant i autònoma.

La 1a Fira d’Ocupació ha volgut posar a l’abast de les persones ateses l’oportunitat de donar-se a conèixer a les empreses i, alhora, que les empreses tinguessin l’oportunitat de conèixer-les i contractar-les. Amb accions com aquesta, es potencia l’autonomia i l’autoconfiança, elements bàsics de la persona en el procés d’activació laboral. Així, Feina amb cor segueix caminant per continuar ajudant a les persones a construir una vida digna.

16 Juliol, 2019
Els missioners de la província eclesiàstica de Barcelona es reuneixen sota el lema: «Batejats i enviats: l’Església de Crist en missió al món»
16 Juliol, 2019
Entrevista a Carles Armengol, autor del llibre "Canviar el consum per canviar la vida", on es parla de la vinculació entre el consumisme i la crisi social i ambiental que s’està patint a escala global