Més de 500 persones a la 1a Fira d’Ocupació

Càritas Diocesana de Barcelona impulsa una acció pionera al tercer sector que posa en contacte persones que cerquen feina i empreses que ofereixen llocs de treball

Prop de 600 persones han assistit a la primera Fira d’Ocupació «NO m’ATURo» de Càritas Diocesana de Barcelona. Totes elles han assistit posant a prova les eines i els coneixements obtinguts del projecte d’inserció laboral Feina amb Cor. Així, acompanyen a les persones durant un període de sis mesos per tal que puguin inserir-se al mercat laboral.

“Brindar noves oportunitats laborals a persones ateses per Càritas que es troben desocupades”. Aquest és l’objectiu amb el qual iniciava l’entitat aquesta fira. Grans cues, currículums endreçats per aconseguir entrevistar-se amb les 13 empreses socialment responsables que han obert les seves portes i el seu cor als qui busquen feina. Entre les quals n’hi havia de turístiques (Hotel Crowne Plaza, Catalunya en Miniatura); dedicades a la cura de les persones grans (Cuideo); o de la neteja (Eulen); a més d’altres com Acciona, Optima, el Grup RB, Fem Fundació esclerosi múltiple, Grupo Temporeing, el Gremi de la Indústria i Comunicació Gràfica de Catalunya, Bigwig Consulting, ADAVANT i ACCENT SOCIAL. Durant la jornada, les persones participants s’han entrevistat amb les empreses, han entregat currículums i han conegut de primera mà les demandes del mercat laboral.

4.000 noves oportunitats laborals

Càritas, també ha celebrat que 4.000 persones han trobat feina gràcies a l’acompanyament de Feina amb Cor. El projecte iniciat el desembre de 2013 ha acompanyat a més de 6.000 persones en aquests sis anys, i més del 70% de les persones estaven treballant al finalitzar el programa. Un d’aquests exemples és el Carlos, el número 4.000 que s’ha mostrat il·lusionat per la fita.

#FeinaAmbCor

A Feina amb Cor, la persona disposa d’un assessor que el guia durant tot el procés laboral, participa en accions grupals en les quals adquireix i potencia les competències, realitza simulacres d’entrevistes i assisteix a diferents sessions on cerca feina de manera activa, constant i autònoma.

La 1a Fira d’Ocupació ha volgut posar a l’abast de les persones ateses l’oportunitat de donar-se a conèixer a les empreses i, alhora, que les empreses tinguessin l’oportunitat de conèixer-les i contractar-les. Amb accions com aquesta, es potencia l’autonomia i l’autoconfiança, elements bàsics de la persona en el procés d’activació laboral. Així, Feina amb cor segueix caminant per continuar ajudant a les persones a construir una vida digna.

17 Maig, 2019
La germana teresiana guardonada per la seva trajectòria, aplicant el personalisme de Mounier vinculat amb Santa Teresa en totes les etapes de la seva vida