Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Més de 200 mil persones viuran la Setmana Santa

El calendari de les activitats de la Setmana Santa a la diòcesi de Barcelona

La Setmana Santa 2019 es fa present amb força a tota l’arxidiòcesi de Barcelona. Per celebrar-la, s’han preparat, com és tradicional, tot un seguit d’actes litúrgics. Ara bé, també n’hi haurà de festius i activitats pensades per a tots els públics. Així doncs, en total, s’espera l’assistència d’unes 200 mil persones. Els principals actes s’iniciaran amb la celebració del Diumenge de Rams. Tot i així, algunes activitats ja s’han iniciat en aquest temps de Quaresma.

La Sagrada Família més familiar

Aquest cap de setmana, la basílica de la Sagrada Família ha iniciat un taller familiar per elaborar ous de Pasqua. Les inscripcions segueixen obertes per tots aquells que hi vulguin participar. Així, l’activitat permetrà que els infants d’entre 6 i 12 anys puguin viure la Setmana Santa a la Basílica. El taller, doncs, inclou també una visita centrada de manera especial en la façana de la Passió. Val remarcar que serà un taller que es durà a terme els dissabtes i diumenges entre el 30 de març i el 21 d’abril.

Un concert amb art

El 6 d’abril, l’emblemàtic temple projectat per Antoni Gaudí acollirà el tradicional concert de Setmana Santa. En total, s’ofereixen 300 entrades dobles per a la ciutadania. Com obtenir-les? Mitjançant un sorteig a la pàgina de Facebook de la basílica de la Sagrada Família. I sense marxar de Barcelona ciutat divendres 12 d’abril hi haurà la celebració solemne de l’himne de l’Akathistos (19 h), a la parròquia de la Mare de Déu de Núria. Es tracta, per tant, d’una antiga pregària oriental amb gran contingut espiritual i dogmàtic. Així, ajuda a entendre, tot pregant, com la maternitat de Maria troba continuïtat i acompliment en el Misteri Pasqual.

Diumenge de Rams a la Catedral

Ja el 14 d’abril se celebrarà el Diumenge de Rams. El cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, beneirà les palmes al Pla de la Seu. Posteriorment, a l’interior de la Catedral, se celebrarà l’Eucaristia (acte emès per Ràdio Estel). Serà el dia en què les més de 200 parròquies de l’arxidiòcesi acolliran aquesta tradicional celebració que obre la Setmana Santa i que espera l’assistència de més de 60.000 persones repartides arreu de les diferents parròquies.

La llum de la Setmana Santa

Els dies 15, 16 i 17 d’abril entre les 20.45 i les 22 h s’il·luminarà la façana de la Passió de la basílica de la Sagrada Família. Es tracta de la projecció de llum, veu i música que permetrà al públic resseguir, des del carrer Sardenya, les estacions del Via Crucis. Així, se seguirà a través dels dotze grups escultòrics tallats per l’escultor avantguardista Josep Maria Subirachs.

L’Últim Sopar

El dia 18 d’abril, Dijous Sant (Dia de l’amor fratern), destaca la Missa de la Cena del Senyor, presidida pel cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, a la Catedral a les 19:30 h. Aquest acte serà, també, emès per Ràdio Estel. Aquell dia comencen arreu de la diòcesi una sèrie de processons que duraran fins el Diumenge de Pasqua. Entre d’altres, la nit del Dijous Sant la Confraria de Sant Anastasi celebra a Badalona la Processó del Silenci, considerada una de les més antigues de Catalunya. Serà a la parròquia de Santa Maria.

Divendres Sant

El divendres 19 d’abril a les 18:00 h. es celebra el Viacrucis interparroquial pels carrers de l’Eixample, amb el Cos de Portants de la Concepció. S’inicia a la parròquia de Sant Francesc de Sales (pg. Sant Joan, 90) i arriba a les 19:30 h. a la basílica de la Concepció (Aragó, 299), on es farà l’Adoració de la Creu i es representaran les Escenes de la Resurrecció.

Les diferents processons de la diòcesi

La primera de totes s’estrena el 7 d’abril a la parròquia de la Sagrada Família de Mataró. Així, el bisbe auxiliar, Mons. Antoni Vadell participarà de la processó. També a Mataró destaca la presència dels Armats de Mataró, que des de 1705 participen en la Processó del Prendiment, en la Nit de Silenci i en la Processó General de Divendres Sant. En totes es podran veure aquests soldats romans desfilant al mateix ritme.

Qui també s’ha sumat ha estat la Pontifcia y Real Hermandad y Cofradía de Nazarenos de Nuestro Padre Jesús del Gran Poder y María Santísima de la Esperanza Macarena de Barcelona. Com cada any, hi haurà dues processons, la de Diumenge de Rams i Divendres Sant. La primera, coneguda també com “La Borriquita“, anirà acompanyada de la Banda Simfònica Ciutat de les Roses de Sant Feliu de Llobregat. La segona, per altra part, s’hi afegirà la Banda de Tambores del Centro Cultural del Vallés. També, el Paso de María Santísima de la Esperanza Macarena anirà acompanyada per la Banda de Sant Feliu.

Diumenge de Resurrecció

Finalment a totes les parròquies es clouran les celebracions el dia 21 d’abril, Diumenge de Pasqua de la Resurrecció del Senyor. El cardenal Joan Josep Omella presidirà la Missa de Pasqua a la Catedral, que comptarà amb la benedicció pasqual per a totes les famílies (acte emès per Ràdio Estel).