Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Càritas > Laics > Cardenal Omella > Sant Egidi

Màrtirs, testimonis d’amor enmig del món

El cardenal Omella presideix la Vetlla de pregària en record als missioners del nostre temps que han patit el martiri

En plena Setmana Santa, un moment de reflexió per a tots els cristians, la Comunitat de Sant’Egidio, Càritas Diocesana de Barcelona i la Delegació diocesana per a la formació i acompanyament de laïcat van organitzar una vetlla de pregària en memòria dels màrtirs missioners del nostre temps. El cardenal Omella va ser l’encarregat de presidir la vetlla.

La força dels màrtirs

«Els màrtirs, d’on treuen la força?». Va ser la gran pregunta de l’Arquebisbe de Barcelona. La resposta va ser encara més clara. «De Jesucrist». Per això, “tot el que a nosaltres ens sembla patiment, pels màrtirs hi ha Jesús, i Ell és la pau” assegurava l’arquebisbe.

Pregant pels 5 continents

Agustí Codinach

Quatre creus. Una espelma per cada màrtir. Així han volgut reconèixer el testimoni incommensurable que han donat totes les persones que han patit martiri a tots els continents començant per Amèrica, passant per Àfrica, Orient Mitjà, Àsia i Oceania; i acabant a Europa. Així, la basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor va retre homenatge durant aquesta Setmana Santa.

“Els màrtirs vénen de l’amor viuen en amor i es donen a l’amor. Tots moren perdonant” explicava el cardenal Omella. Per això va demanar a Déu que “desaparegui la persecució per raó, raça, naixement, llengua o religió i fem fraternitat”. També demanava que “si això no és possible, si segueix la persecució, siguem aquell testimoni d’amor; que l’amor sigui el nostre testimoni”.