Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Manuel Bretón Romero, nou president de Càritas Espanyola

Ha estat nomenat per la Comissió Episcopal de Pastoral Social i ratificat per la Comissió Permanent de la Conferència Episcopal

La Comissió Permanent de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) ha fet pública la ratificació del nomenament dut a terme pels bisbes de la Comissió Episcopal de Pastoral Social (CEPS) de Manuel Bretón Romero com a nou president de Càritas Espanyola.

Pren el relleu de Rafael del Río Sendino, qui deixa el càrrec després d’haver presidit la institució al llarg de 12 anys especialment significatius en la vida de Càritas.

Des de Càritas Diocesana de Barcelona donem la benvinguda al nou president de Càritas Espanyola i agraïm la tasca portada a terme pel president sortint. Durant els darrers anys de mandat, del Río ha hagut d’acompanyar a Càritas en la resposta a les conseqüències socials de la crisi econòmica i defensant amb valentia els posicionaments i informes emesos des de la institució.

En aquesta complexa tessitura per a moltes famílies, volem destacar l’evolució dels recursos invertits per Càritas en les seves diferents accions de lluita contra la desigualtat social i la precarietat. Si el 2005, la Confederació de Càritas Espanyola destinava als seus programes un total de 170 milions d’euros, el 2015 els recursos gestionats pel conjunt de les 70 Càritas Diocesanes en accions de lluita contra la pobresa dins i fora d’Espanya van superar els 328 milions d’euros.

Per tot això, esperem continuar treballant conjuntament amb la resta de les Càritas Diocesanes en favor dels més febles de la nostra societat.

Font: Càritas Barcelona