Mans Unides celebra el Xè Festival de Clipmetratges

Les escoles de Catalunya lluiten per "La igualtat entre homes i dones" amb l'ONG amb la seva creativitat audiovisual

[MANS UNIDES] L’auditori del CaixaForum ha acollit la gala final del Concurs de Clipmetrages de Mans Unides. Enguany s’ha celebrat la X edició del Festival. En total, 10 edicions plenes de compromís, solidaritat, treball en equip i també diversió.

“Camí de la igualtat”

El tema d’aquesta edició tan especial ha estat “Aprendre a caminar pel camí de la igualtat“. Així es vol erradicar molts comportaments i actituds que no respecten plenament els drets i la dignitat de la dona. Els alumnes han hagut de fer ús del seu enginy per preparar els clipmetratges. En primer lloc, escollint el missatge que desitjaven traslladar i, després, pensant com arribar al públic. El resultat ha estat un festival de creativitat. Els alumnes no només han pres consciència d’aquesta problemàtica, sinó que a més s’han esforçat per fer entendre els altres, d’una manera tant didàctica com dinàmica.

En aquesta edició s’han presentat 1.017 clipmetratges a tot Espanya. La participació catalana ha estat, de nou, més que notable amb 180 vídeos presentats, un 18% del total.

Implicats a canviar el món

El president-delegat de Mans Unides Barcelona, Joan Martí, va donar la benvinguda, posant l’èmfasi en la importància de la participació dels alumnes en el concurs per prendre consciència de que tothom ens hem d’implicar en canviar el món i les seves injustícies.

D’altra banda, també van participar els membres del jurat amb unes breus intervencions i donants els premis i reconeixements. Un d’ells va ser en Joan Ferrés, exprofessor de secundària i actual docent del Grau de Comunicació Audiovisual de la UPF, i l’altre va ser Mn. Peio Sánchez, president del jurat, rector de la parròquia de Santa Anna de Barcelona i director de la Semana de Cine Espiritual. Aquest últim va parlar als assistents sobre la importància dels valors en el cinema i sobre la necessitat de posar sempre “la persona en el centre del missatge que volem transmetre“. A la gala no va poder assistir l’altre membre del jurat, en Jordi Roigé, periodista, director i productor reconegut en l’àmbit cultural.

Premis per nivell educatiu

Col·laboradors

Abans de procedir al lliurament dels premis en les categories d’ESO i Batxillerat, va pujar a l’escenari en Daniel Agudo, de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisual de Catalunya (ESCAC). Amb el suport de Mans Unides, organitza des de fa 4 anys un curs d’estiu sobre narrativa audiovisual per a docents. Igualment, va parlar d’un curset d’estiu de narrativa i producció audiovisual que l’ESCAC ofereix al mes de juliol pels joves d’ESO i Batxillerat (12-18 anys).

Agudo va representar a l’ESCAC ja que l’entitat premia als guanyadors dels premis del jurat amb unes visites a les seves instal·lacions i la participació en unes MasterClass d’oficis del cinema.

També, va estar present per donar els premis el director d’Institucions del Banc SantanderJose María Martínez. Com a representant de l’entitat per la seva estreta col·laboració amb Mans Unides en el finançament de projectes de desenvolupament. L’entitat ha atorgat un xec de 250 euros per invertir en material escolar als guanyadors. L’Elisenda García, presidenta-delegada de Mans Unides Terrassa, va donar els premis als guanyadors del jurat.

Finalistes

• Tercer premi ex aequo del jurat: clipmetratge de l’Escola La Ginesta de Castelldefels: «Un dia qualsevol»
  • Tercer premi ex aequo del jurat: clipmetratge de l’Escola La Ginesta de Castelldefels: «La cursa cap a la igualtat»
  • Segon premi ex aequo del jurat: clipmetratge de l’Escola La Ginesta de Castelldefels: «Querido diario»
  • Segon premi ex aequo del jurat: clipmetratge de l’Escola Thau Sant Cugat: «Apagada»

Finalment, l’esperat Primer premi al Millor clipmetratge d’aquesta categoria ha arribat de la mà de l’Escola Thau Sant Cugat autora del fantàstic vídeo «Ofegada». El seu professor, Xavier Far, és una peça clau en la motivació d’aquests alumnes.

Gala a Madrid

El guanyador a nivell nacional, que s’escollirà d’entre els 10 millors vídeos de les 17 comunitats autònomes. Així com el premi de la categoria general del concurs (adults), es desvetllaran el proper 11 de maig a la gala final a Madrid. Aquell dia també es donarà el premi al clipmetratge MÉS VOTAT. Aquest últim premi es podrà seguir votant fins al dimecres 24 d’abril.

19 Agost, 2019
El segon capítol de l'Instrumentum Laboris proposa una conversió ecològica integral que es preocupi per la terra amazònica i pels pobles indígenes que habiten en ella