Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Destacats

M. Vilardell: “El més important és tenir qualitat de vida”

El catedràtic de la UAB participa en la Jornada del Secretariat Interdiocesà de Pastoral de la Salut parlant de les principals claus per aconseguir un envelliment saludable

L’envelliment de la població és una realitat i, alhora, una preocupació que tots podem procurar que sigui saludable. Per aquest motiu, el Secretariat Interdiocesà de Pastoral de la Salut (SIPS) de Catalunya, ha organitzat aquesta setmana al CaixaFòrum la Jornada “Envelliment saludable”, per reflexionar i redescobrir oportunitats de proximitat i autenticitat sobre com fer-se gran sanament.

La jornada va començar amb una pregària i benvinguda a càrrec de Mons. Salvador Cristau, bisbe auxiliar de Terrassa i responsable de Pastoral de la Salut a la Tarraconense, de Mons. Francesc Pardo, bisbe de Girona i responsable de Pastoral de la Salut de la Conferència Episcopal Espanyola, de Mn. Joan M. Bajo i de María José Martínez Lapeña, delegada de Pastoral de la Salut a l’Arquebisbat de Barcelona.

Evitar un mal envelliment, una ajuda per al govern

Tot seguit, el Dr. Miquel Vilardell i Tarrès, catedràtic en Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona, va realitzar una ponència explicant que vol dir envellir bé i les principals claus per evitar que els joves siguin dependents de grans. Segons el doctor, evitar un mal envelliment seria una ajuda pel govern, ja que rebaixaria la despesa de recursos que tant es destina a les persones majors de 65 anys. Actualment, entre un 9% i un 11% dels majors de 65 té un envelliment patològic, és a dir, prematur que fa que consumeixin molts recursos perquè “tenen problemes de malalties o bé de trastorns que fa que necessitin ajuts o institucionalització“. Vilardell va assegurar que aquest tant per cent és bastant alt i que caldria disminuir-l’ho des la joventut, seguint les normes de les 7 regles: no fumar, fer exercici regularment, mantenir un consum moderat d’alcohol, dormir 7-8 hores, mantenir un pes raonable, esmorzar bé i ser optimista.