Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

M. Encarnació Colomina, procés de beatificació

L'arquebisbe de Barcelona presidirà la cloenda de la fase diocesana de la causa del procés de beatificació de la Mare Encarnació Colomina

El proper 13 de setembre, a les 19,30 a la Sala noble del Palau Episcopal de Barcelona, ​​tindrà lloc l’acte de cloenda de la fase diocesana del procés de beatificació de la Serventa de Déu Maria Encarnació Colomina i Agustí, Cofundadora de les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret. Presidirà l’acte Mons. Joan Josep Omella, arquebisbe metropolità de Barcelona, ​​acompanyat del postulador i dels membres del tribunal eclesiàstic format per a aquest procés.

La fase diocesana del seu procés de beatificació es va obrir el 15 de setembre de 2015. Durant la instrucció diocesana s’han recollit els escrits i documents relatius a la vida, virtuts i fama de santedat de la Serventa de Déu Maria Encarnació Colomina que, després de ser estudiats i valorats pels censors teòlegs i la comissió històrica, ara passen a la Congregació per a les Causes dels Sants la qual en primer lloc ha d’examinar la validesa jurídica de totes les actuacions, i posteriorment nomenarà un Relator per elaborar la Positio o document síntesi que a més de les declaracions dels testimonis, els informes dels teòlegs i pèrits en història i altres documents, oferirà una extensa biografia documentada de la Serventa de Déu.

Un cop més s’ha confirmat que els sants es troben entre si. La Serventa de Déu apareix envoltada de sants o beats ja reconeguts per l’Església, com sant Josep Manyanet i els beats Anna Maria Janer, Narcís Sitjà i Ramon Oromí, i diversos altres Servents de Déu com el bisbe Josep Torras i Bages i Antoni Gaudí i Cornet, en procés de beatificació.

Els bisbes de les diòcesis on treballen les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret han augurat que el reconeixement eclesial de la santedat de la Serventa de Déu serà un nou estímul per a l’activitat apostòlica que desenvolupen en els cinc continents.

En l’any en què se celebra el I Centenari de la mort de la Serventa de Déu, ocorreguda a Barcelona el 27 de novembre de 1916, és un goig per a les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret i per quants se senten hereus agraïts d’una dona que va lliurar la seva vida al servei de la família i l’educació, clausurar el primer pas d’un procés que ens remet a tots a una vocació universal: la santedat.

La Mare Encarnació, el nom de la qual va ser compendi i lema de la seva existència a Natzaret, va viure compromesa amb l’ideal de renovar la família cristiana oferint a tots el model de la Sagrada Família, Jesús, Maria i Josep. Una missió i carisma, heretats de sant Josep Manyanet, de plena vigència i actualitat.