L’estiu està als esplais

El bisbe Antoni Vadell visita les activitats d’estiu del Moviment de Centres d'Esplai Cristians Catalans de la Fundació Pere Tarrés

Fotografies: Pere Tarrés

El Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans de la Fundació Pere Tarrés està en el moment de la temporada més important, l’estiu. Els esplais s’omplen d’infants i el MCECC és el moviment organitzador per excel·lència. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell va anar a visitar les activitats estiuenques dels esplais catalans.

La jornada va començar amb el desplaçament de Mons. Vadell fins la casa de colònies. Cal Masover a Santa Maria de Corcó (Osona), on el Centre d’Esplai Mainada del MCECC de la Parròquia de Santa Coloma celebra les colònies. El bisbe auxiliar de Barcelona va estar acompanyat durant tota la jornada pel director general de la Fundació Pere Tarrés, Josep Oriol Pujol; el president del MCECC, Xavier Nus; la vicepresidenta del MCECC, Núria Martínez; i el consiliari diocesà del MCECC al Bisbat de Barcelona, Mons. Miquel Àlvarez.La finalitat d’aquestes trobades que es realitzen durant els mesos d’estiu és conèixer la realitat d’aquests centres, la formació dels seus monitors i monitores i recolzar la tasca educativa i pastoral que duen a terme.

El secret de la felicitat

Els nens reunits en rotllana van escoltar la història que el bisbe Vadell tenia preparada per ells. Un conte que tenia una moralitat que servirà als nens pel seu futur. El relat tractava sobre una nena que busca el secret de la felicitat. La seva cerca comença en els llocs més esperats, en les joguines, els béns materials, els diners. Tanmateix, la petita s’adona que aquestes coses li provoquen una felicitat efímera però no és quelcom durador. Finalment aquesta nena s’acaba adonant que el secret de la felicitat no està en rebre sinó en donar. Servir als altres i a Déu fa que la persona se senti realitzada i més feliç que adquirint quelcom. Una lliçó més apresa gràcies a les trobades del MCECC, plenes de fraternitat i diversió però també d’aprenentatges fonamentals per les vides dels més petits.

16 Juliol, 2019
Entrevista a Carles Armengol, autor del llibre "Canviar el consum per canviar la vida", on es parla de la vinculació entre el consumisme i la crisi social i ambiental que s’està patint a escala global